ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان از وضعیت دراویش اعتصابی در ایران ابراز نگرانی کرد

مارکوس لونینگ، مسئول امور حقوق

مارکوس لونینگ، مسئول امور حقوق بشر در وزارت امور خارجه آلمان با انتشار بيانيه‌ای نسبت به سلامت کسری نوری و صالح مرادی، دو درويش گنابادی زندانی و در اعتصاب غذا ابراز نگرانی کرد.

مارکوس لونینگ ضمن اشاره به "سرکوب اقليت درويش در ايران" به روش‌های مختلف دستگيری، تبعيض، تخريب عبادتگاه و جلوگيری از برگزاری مراسم مذهبی؛ از جمهوری اسلامی ايران خواسته است تا به حقوق بنيادی همه شهروندان ایران، به‌دور از گرايشات مذهبی و قومی‌، احترام بگذارد و زندانیانی را که تنها به دلیل گرایش مذهبی‌شان دستگير شده‌اند فوراً آزاد کند.

مسئول امور حقوق بشر در وزارت امور خارجه آلمان همچنين تأکيد کرده است که جمهوری اسلامی ایران با پیگرد اقلیت‌های مذهبی، از جمله دراویش، بهاییان یا مسیحیان، میثاق جهانی حقوق مدنی و سیاسی را که ايران از جمله امضا‌کنندگان است نقض می‌کند.

صالح مرادی و کسری نوری، دو تن از دراويش زندانی که پس از ۶۴ روز اعتصاب غذای تر از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۲ دست به اعتصاب غذای خشک زده‌اند هم‌اکنون در وضعیت جسمی خطرناکی قرار دارند.

آن‌ها در اعتراض به انتقال هفت وکیل دراویش زندانی به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تهران دست به اعتصاب زده‌اند.

به‌گفته خانواده‌ این دراویش گنابادی تنها دلیلی که این دو زندانی عقیدتی تاکنون زنده مانده‌اند سرم درمانی‌‌های انجام شده است.

مسئولان قوه قضائیه و وزارت اطلاعات نسبت به خواسته‌های این دو زندانی همچنان بی‌اعتنا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sarmast khaksar

    سلام فقط دراویش گنابادی نیستند که در ایران آرامش ندارند ما دراویش خاکسار اهل حق هم از شر ماموران جمهوری اسلامی در امان نیستیم و با اینکه مقبره بزگ دراویش خاکسار اهل حق را ویران کردند همه در مقابل سکوت کردند وچون مانند دراویش گنابادی هیچ حمایتی ندیدند تخریب مکانهای مقدس را به دست فراموشی سپردند لطفا از دراویش کل ایران حمایت کنید نه فقط 1 فرقه از مشکلات خاکسار اهل حق ودیگر فرقه های درویش ایران هم سخن بگویید به امید ایران آزاد