ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صبح صادق، نشریه وابسته به سپاه: دلیل اصلی ربایش و اعدام زم جلوگیری از افشاگری علیه مسئولان نظام بود

ارگان مطبوعاتی اداره سیاسی سپاه پاسداران روح‌الله زم را «متخصص در حوزه رسانه و جنگ روانی» خوانده که توانسته بود رسانه تحت مدیریت خود را به «تریبون اصلی جبهه رسانه‌ای ضد انقلاب» تبدیل کند.

واکنش‌ها به اعدام روح‌الله زم، زندانی سیاسی و مدیر کانال خبری آمدنیوز ادامه دارد و در یکی از آخرین آنها، ادری آزوله، دبیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) با محکوم کردن این اقدام، آن را «پیام ترسناکی» برای آزادی بیان در ایران خوانده است. هفته‌نامه صبح صادق، وابسته به سپاه پاسداران اما در آخرین شماره خود ضمن دفاع از اجرای این حکم اعلام کرد عملیات ربایش زم برای جلوگیری از افشاگری او علیه مسئولان نظام و ممانعت از ایجاد شکاف بین مردم و حکومت بوده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

ارگان مطبوعاتی اداره سیاسی سپاه پاسداران در روزهای پس از اجرای حکم اعدام روح‌الله زم با انتشار یادداشتی، روح‌الله زم را «متخصص در حوزه رسانه و جنگ روانی» خوانده که توانسته بود رسانه تحت مدیریت خود را به «تریبون اصلی جبهه رسانه‌ای ضد انقلاب» تبدیل کند.

در این یادداشت همچنین «جلوگیری از انتشار اخبار علیه ارکان و مسئولان حکومت جمهوری اسلامی و ممانعت از فراهم شدن زمینه شکل‌گیری اعتراضات مردمی» و «وارد کردن شوک روانی به رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی» به‌ عنوان دلایل اصلی ربایش زم توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در خارج از کشور قلمداد شده است.

در این یادداشت آمده است: 

«آمدنیوز در طول دوران فعالیت خود با اتخاذ شعار فریبنده "آگاهی، مبارزه و دموکراسی" و بهره‌گیری از رویکرد افشاگری علیه مسئولان، درصدد ایجاد شکاف بین توده‌های مردم و حاکمیت بود تا در پی تشدید شکاف‌ها و افزایش بی‌اعتمادی مردم به حکومت، زمینه بروز اعتراضات و خشونت‌های سیاسی سازماندهی شده در کشور فراهم شود.»

در این شماره از هفته‌نامه صبح صادق همچنین بدون اشاره به دلایل شکل‌گیری اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷ و آبان ۹۸ (هنگامی که زم در بازداشت بود)، روح‌الله زم را عامل اصلی شکل‌گیری اعتراضات سراسری دی‌ ۹۶ تلقی کرده و و از او به عنوان «لیدر اعتراضات دی ماه ۹۶» نام برده است.

روح‌الله زم متولد پنجم مرداد ۱۳۵۷ در تهران و فرزند محمدعلی زم، از روحانیون نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی، روز ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در شرایطی نامشخص از عراق ربوده و به ایران برده شد. او که در یک دهه گذشته در خارج کشور حضور داشت، توانسته بود با راه‌اندازی یک کانال تلگرام با عنوان «آمد‌نیوز»، پرده از برخی اسرار حکومتی بردارد.

نشریه صبح صادق در شماره اخیر خود اعلام کرده که کانال تلگرامی آمدنیوز، «هزینه زیادی» را روی دست حکومت جمهوری اسلامی گذاشته است.

این نشریه همچنین نوشته که اعدام روح‌الله زم به‌ معنای بسته شدن پرونده آمدنیوز نیست:

«[اعدام زم] به منزله بسته شدن پرونده آمدنیوز نیست و خلاصه کردن آمدنیوز در زم یک خطای راهبردی است زیرا عناصر نفوذی و خود فروخته زیادی در داخل و خارج کشور در جمع‌آوری اطلاعات و طراحی و اجرای جنگ روانی به آمدنیوز کمک می‌کردند که می‌توانند در آینده به خلق آمدنیوزهای جدید با تکیه بر همین افراد خودفروخته و نفوذی منجر شود.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.