ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعویق حقوق و بلاتکلیفی کارگران تراورس ادامه دارد

کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن شاغل در شرکت تراورس در چند شهر ماه‌ها حقوق عقب افتاده دارند. حق بیمه کارگران نیز ماه‌هاست پرداخت نشده است.

کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن شاغل در شرکت تراورس در چند شهر ماه‌ها حقوق عقب افتاده دارند. حق بیمه کارگران نیز ماه‌هاست پرداخت نشده است. حکم بازگشت شرکت به دولت توسط دادگاه صادر شده اما از پاسخگویی به ابتدایی‌ترین مطالبات کارگران خبری نیست.

عکس: آرشیو

در کرج، هنوز بخشی از حقوق شهریور و حقوق ماه‌های بعد کارگران پرداخت نشده است. در سایر مناطق نیز عقب افتادگی پرداخت مزدها به چند ماه می‌رسد.

کارگران می‌گویند شرکت تراورس دو سال است حق بیمه آن‌ها را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است و بدهی شرکت بابت حق بیمه کارگران به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

کارگران راه آهن تهران، اندیمشک، هرمزگان، شاهرود، ورامین، زاگرس و لرستان و کارگران تراورس شاغل در پروژه متری تهران حقوق نگرفته‌اند. کارگران که امیدوار بودند خلع ید از کارفرمای خصوصی تغییری در وضعیت آن‌ها ایجاد کند، معترضند. در هفته اخیر دوباره زمزمه اعتصاب بلند شده است.

حدود یک ماه پیش بود که کارگران تراورس در اعتراض به تعویق پرداخت دست‌مزدها، نپرداختن حق بیمه، عدم امنیت شغلی و شرایط نامناسب کار اعتصاب کردند. ۲۱ آبان کارگران تراورس در خراسان، لرستان، راه آهن زاگرس، ورامین، شمال و تهران دست به اعتصاب زدند. در برخی مناطق اعتصاب چند روز طول کشید. بخشی از حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت شد اما مابقی حقوق به اضافه حق بیمه و سایر مطالبات به جار خود باقی ماند.

شرکت تراورس سال ۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد. اما از آن جا که خریدار (شرکت آهن و فولاد لوشان از طرف گروه توسعه سرمایه‌گذاری آریا) اقساط آن را پرداخت نکرد، دادگاه در نهایت روز ۹ آذر سال جاری به بازگشت این شرکت به راه آهن رای داد.

حدود هفت هزار کارگر این شرکت در سال‌های اخیر بارها در اعترض عدم امنیت شغلی، نبود پزشک و اورژانس در همه واحدها، نداشتن لباس کار، ماسک استاندارد، دستکش، کفش و چکمه، پایین بودن حقوق و مزایا و تعویق در پرداخت دستمزدها دست به اعتصاب زده‌اند و برغم پراکندگی در نقاط مختلف کشور چند اعتصاب سراسری را سازمان داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.