ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت مورد حمایت عربستان در یمن درصدد تقسیم قدرت با جدایی‌خواهان جنوب

کابینه جدید برای تقسیم قدرت شامل اعضایی از جدایی‌طلبان جنوب در دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی است.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی که در یمن می‌جنگد، روز جمعه ۱۸ دسامبر، کابینه جدیدی را برای تقسیم قدرت معرفی کرد که شامل اعضایی از جدایی‌طلبان جنوب در دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی است. بخشی از یک توافق برای پایان دادن به جنگ قدرت بین متحدان صوری.

عبد ربه منصور هادی

دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستقر در بندر عدن و جدایی‌طلبان، متحدان این ائتلاف هستند که از سال ۲۰۱۴ در حال جنگ با حوثی‌های همسو با ایران است. حوثی‌ها کنترل صنعا پایتخت یمن را در دست دارند.

شورای انتقالی جنوب تجزیه طلب (STC) در اوایل سال جاری میلادی در عدن اعلام حاکمیت کرد. دو طرف در جنوب درگیر شده‌اند و این موضوع تلاش سازمان ملل برای ایجاد آتش بس دائمی در درگیری‌های این کشور را پیچیده تر کرده است.

در بیانیه دفتر هادی آمده است که معین عبدالملک به عنوان نخست وزیر کابینه جدید منصوب شده. این کابینه شامل پنج وزیر از بزرگ‌ترین بلوک های سیاسی یمن از جمله شورای انتقالی جنوب تجزیه طلب و حزب اصلاح است.

با این حال، هادی نزدیک‌ترین متحدان خود را در وزارتخانه‌های اصلی دفاع، کشور، امور خارجه و دارایی حفظ کرده است.

دولت جدید پس از دو هفته تفکیک نیرو و اعزام مجدد نیرو به جنوب، شاهد بازگشت آنها به جبهه‌های نبرد با حوثی ها در شمال و خارج از عدن است. شهر بندری عدن به شدت مورد اختلاف است.

درگیری‌ها در داخل اردوگاه ضد حوثی‌ها یکی از عوامل توقف تلاش‌های سازمان ملل برای مذاکره در مورد آتش‌بس سراسری بوده است. مذاکرات سیاسی، برای پایان دادن به جنگ آخرین بار در دسامبر ۲۰۱۸ انجام شد.

ریاض تلاش کرده است تا از ایجاد جبهه دیگری در میان متحدان خود در جنگ چند جانبه یمن که سال‌ها در بن بست نظامی قفل شده است، جلوگیری کند.

این درگیری که در منطقه به عنوان جنگ نیابتی بین عربستان سعودی و ایران تلقی می شود، منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر شده است. سازمان ملل متحد جنگ یمن ا بزرگترین بحران انسانی در جهان می‌نامد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.