ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رشد چهار برابری قيمت انواع ميوه در ايران

منابع خبری ايران نوشتند به‌رغم

منابع خبری ايران نوشتند به‌رغم آن‌که مسئولان حکومتی از چند ماه پيش برای عرضه ميوه در ايام نوروز برنامه‌ريزی کرده و نرخ برخی از ميوه‌های پرمصرف را تعيين کرده بودند، اما باز هم قيمت انواع ميوه تا چهار برابر نرخ قبلی افزايش يافت.

بنا به اين گزارش‌ها پيش از تعطيلات نوروزی قيمت پرتقال کيلويی يک هزار و ۵۰۰ تومان و سيب يک هزار و ۶۰۰ تومان تعيين شده بود اما اکنون قيمت پرتقال در ميوه‌فروشی‌ها به شش هزار تومان و سيب نزديک به چهار هزار تومان رسيده است.

ميوه‌ها و صيفی‌جات ديگر نيز به همين نسبت گران شده‌اند. به‌عنوان مثال قيمت هر کيلو گوجه‌فرنگی و خيار به حدود چهار هزار تومان رسيده و قيمت هر کيلو پياز نيز دو هزار و ۵۰۰ تومان است.

حسين مهاجران، رئيس اتحاديه ميوه و سبزی‌فروشان در اين‌باره گفت: "از ۲۹ اسفندماه که توزيع ميوه با قيمت‌های مصوب قطع شد و سردخانه‌ها بسته شد، کسانی که در کمين شب عيد بودند، قيمت ميوه‌ها را به شدت افزايش دادند."

حسن رادمرد، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت نيز دليل گرانی قيمت ميوه در روزهای آغازين سال جاری را "مسائل مربوط به حمل و نقل جاده‌ای، تعطيلی ميادين بزرگ ميوه در سراسر کشور و مرخصی کارگران در انبارها، باراندازها و سردخانه‌ها" دانست.

گرانی مواد غذايی و کالاها در ايران، در يک سال گذشته نوسانات شديدی داشت و برخی کالاهای اساسی تا ۶۰ درصد افزايش قيمت داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.