ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان اروپا خواستار اقدام علیه موارد نقض حقوق بشر در مصر شد

پارلمان اروپا به پاسخ «متحد و قاطع» علیه سرکوب فعالان در مصر رأی داد.

پارلمان اروپا قطعنامه‌ای صادر کرد که در آن از اعضای خود می‌خواهد بابت موارد نقض حقوق بشر فعالان در مصر محدودیت‌های هدفمند علیه دولت این کشور اعمال کنند.

عکس از آرشیو

به گزارش شبکه خبری الجزیره، سیاستمداران اروپا جمعه ۱۸ دسامبر/ ۲۸ آذر بر یک پاسخ «شفاف و قاطع» علیه اقدامات مصر در سرکوب فعالان تاکید کردند و استفاده از «همه ابزارهای در دسترس» را برای تامین پیشرفت انضمامی در کارنامه حقوق بشر مصر را ضروری دانستند.

قطعنامه مذکور که با ۴۳۴ رأی موافق در برابر ۴۹ رأی مخالف و ۲۰۲ رأی ممتنع به تصویب رسید، علاوه بر موارد بالا بر ضرورت یک بازبینی «عمیق و همه‌جانبه» بر روابط اتحادیه اروپا با مصر تاکید می‌کند که شامل بازبینی عملیات حمایت‌ مالی از سوی کمیسیون اروپا می‌شود.

مصر این قطعنامه را رد کرده و اتحادیه اروپا را به دنباله‌روی از «اهداف سیاست‌زده و خط‌‌‌مشی غیرمتعادل» متهم کرده است.

پارلمان مصر در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «قطعنامه غیرقابل‌قبول است زیرا شامل بسیاری بیانات گمراه‌کننده درباره شرایط حقوق بشر در مصر می‌شود، و جز آن نیز در هماهنگی با همکاری‌های مصر و اروپا نیست.»

پس از آنکه مصر سه مدافع حقوق بشر از اعضای گروه «اقدام مصر برای حقوق شخصی» (EIPR) را به اتهام «عضویت در یک گروه تروریستی» و «پخش اخبار نادرست» دستگیر و زندانی کرد، رئیس‌جمهوری این کشور عبدالفتاح السیسی مورد انتقاد گسترده بین‌المللی قرار گرفت.

اعضای گروه اقدام مصر برای حقوق شخصی پس از دیدار با دیپلمات‌های خارجی در تاریخ سوم نوامبر، دستگیر شدند.

با افزایش فشار بین‌المللی این سه فعال با قید وثیقه آزاد شدند.

سند اتحادیه اروپا خواستار آزادی چهارمین عضو گروه به نام پاترک زاکی شده است که از فوریه به اتهامات مختلف از جمله پروپاگاندافکنی براندازنده در زندان به سر می‌برد.

زاکی به گفته وکیلش به مدت ۱۷ ساعت مورد بازجویی نیروهای امنیتی مصر قرار گرفته و پس از آن مورد ضرب و شتم و شکنجه با شوک الکتریکی قرار گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.