ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ۱۲ هزار نفر از فرزندان کشته‌شدگان و مجروحان جنگی را استخدام می‌کند

رئیس دولت ایران مجوز استخدام دوازده هزار نفر از فرزندان کشته‌شدگان و مجروحان جنگی را صادر کرده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان کشته‌شدگان و مجروحان جنگی ایران موافقت کرده است.

ساختمان سازمان اداری و استخدامی ایران

خبرگزاری‌های ایران یکشنبه ۳۰ آذر خبر دادند حسن روحانی با درخواست سازمان اداری و استخدامی برای استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان کشته‌شدگان و مجروحان جنگی که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی شهدا و جانبازان خوانده می‌شوند، موافقت کرده است.

استخدام این ۱۲ هزار نفر بر اساس یک بند از برنامه ششم توسعه صورت می‌گیرد. براساس گزارش رسانه‌های ایران این ۱۲ هزار نفر پس از موفقیت در آزمون استخدامی که تنها برای فرزندان کشته شدگان و مجروحان جنگی که شغل ندارند برگزار می‌شود، استخدام خواهند شد. تنها فرزندان آن دسته از مجروحانی که «درصد جانبازی» آنان بیش از هفتاد درصد باشد اجازه شرکت در این آزمون را دارند.

دولت در حالی با استخدام این تعداد از خانواده کشته شدگان و مجروحان جنگی موافقت کرده است که معلمان حق تدریس، آموزشیاران سواد‌آموزی و مربیان مهدکودک، پرستاران شرکتی، کارگران نهادهای عمومی به رغم اعتراض‌های پیاپی همچنان بلاتکلیفند و با قراردادهای موقت و به واسطه شرکت‌های تامین نیروی انسانی مشغول به کار هستند.

همچنین براساس گزارش نهادهای حکومتی از هر جوان کمتر از بیست و پنج سال حداقل یک نفر بیکار است. مرکز پژوهش‌های مجلس چندی پیش نرخ بیکاری واقعی در تابستان امسال را بیست و چهار درصد اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    باری خیر عمر حکومت را ولش کن انگار ج.ا ضدیت جالبی با ایران دارد و ایرانیان نه استعدادی مبنا هست نه سوادی نه هیچی مبنا پارتی و رانت حالا رانت فامیل شهید که از قدیم بود باری این انگار داره همچنین مملکتا به باد میدهد پزشک سهمیه ای کارمند سهمیه ای و... معنای میشه * گفتم آلمان نازی باری همین حجم نقدینگی رها شده توسط دولت معتدل را ببینید بعدها فروپاشی را خواهید دید

  • مجتبی

    حتی فرزندان کشته شده در جنگ هم تمایلی به ادامه این رژیم منحوس ندارند. آنها هم به مردم پیوسته‌اند. رژیم با این ترفندها دیگر قادر نخواهد بود مردم را فریب دهد. حتی امثال روح‌الله زم (فرزندان مدیران آلوده) امروز بسیار زیاد هستند. مرگ رژیم نزدیک است. روز آزادی مردم و تصمیم مهم برای آینده بسیار نزدیک‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

  • طاهر

    تمامي امكانات اين كشور به طور بسيار نابرابري در اختيار عده اي خاص قرار گرفته،رزمندگان جنگ،ايثارگران جنگ،خانواده شهدا و آزادگان و البته نكبت زادگاني كه در سايه اينها و با استفاده از اين سفره از شرايط نابرابر با ديگر شهروندان جامعه استفاده ميكنند و به ديگران فخرفروشي هم ميكننداز اين بابت،از رانت تحصيلي از مدارس شاهد گرفته تا سهميه هاي دانشگاه براي تحصيل با شرايط سهل وآسان(اجبار اساتيد به دادن نمره ويا گذراندن دروس با استادان خودي و برخوداري از رانت تحصيلي نامحدود)،پس از تحصيل برخورداري ازشرايط خاص استخدامي براي استخدام در زمينه هايي كه حتي ارتباطي با تجربه وتخصصشان ندارد(بدون آزمون،نمرات دوران تحصيل و مصاحبه)،پس از استخدام نيز دهها امتياز خاص براي برخورداري از مزايايي كه به ديگران تعلق ندارد،همينطور است براي رجوع به ادارات ويا مراكز دولتي و حل كردن مشكلاتي كه مانع قانوني دارند و براي ايشان راه حلهاي ويژه اي قرار داده شده تا از ديگر اقشار جامعه جدا باشند،مثل اينكه بقيه مردم در زمان جنگ در ناز ونعمت زندگي را طي كرده اند،بر عكس بود، پشت جبهه كم از خود جبهه نداشت، هرچه در جبهه به وفور يافت ميشد در شهرها وجود نداشت و آن چيزي هم كه بود با اخلاص در اختيار جبهه قرار ميدادند،از بمب وموشك وكمبود و سختگيريها براي مردم بگير تا كار كردن با مستمري ناچيز وساختن با كوپن وكمبود و مايحتاج محدود،اسمشان هم هست ايثارگر(يعني كسي كه خود را فداي ديگران ميكند بدون چشمداشت وانتظار) حال ميبينيم خودشان يا بازماندگانشان چه ايثاري دارند!! كم كم تحمل سوال ويا اعتراض به اين تبعيض ظالمانه را هم ندارند ،ديگر باور دارند كه هر چه هست مال آنهاست و به تصرف آن افتخار هم ميكنند.