ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسخه جهش یافته کرونا: جلسه اضطراری اتحادیه اروپا

ظاهراً واگیر نسخه تازه ویروس ۷۰ درصد بیشتر از نسخه قبلی ویروس کروناست. بریتانیا و ایتالیا درگیر شده‌اند. اسپانیا خواهان اقدام سریع اروپاست. آلمان خواهان برگزاری نشست اضطراری شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از برگزاری نشست اضطراری ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در روز دوشنبه ۲‍۱ دسامبر/ یکم دی در واکنش به نسخه جهش یافته ویروس کرونا که منشا آن بریتانیاست و اکنون در ایتالیا هم مشاهده شده خبر داد.

نسخه جهش یافته کرونا در بریتانیا. جلسه اضطراری اتحادیه اروپا (عکس شاتراستاک)

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا شنبه گذشته از شیوع نسخه جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا خبر داد. ظاهراً واگیر نسخه تازه ویروس ۷۰ درصد بیشتر از نسخه قبلی ویروس کروناست. چندین کشور اروپایی روز یکشنبه تدابیر امنیتی ویژه‌ای را اعلام کردند.  هلند، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان و لوگزامبرگ تمام ارتباط‌های هوایی خود با بریتانیا را قطع کردند. در برخی کشورها مانند فرانسه نیز ارتباط ریلی و جاده‌ای با بریتانیا متوقف شده است. سایر کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی مشابهی را در دستور کار قرار داده‌اند.

 آلمان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا خواستار برگزاری نشستی ویژه در روز دوشنبه برای بررسی نحوه مقابله با شیوع نسخه جدید ویروس کرونا شد. فرانسه و اسپانیا از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست مشابهی ارائه داده‌اند. سازمان جهانی بهداشت نیز از تماس با بریتانیا در این زمینه خبر داده است.

در نشست اضطراری کشورهای اتحادیه اروپا که به شکل ویدیو کنفرنس برگزار می‌شود کشورهای اروپایی در پی راه‌هایی برای جلوگیری از شیوع نسخه جهش یافته کرونا در قاره اروپا هستند. دولت اسپانیا خواهان پاسخ سریع اروپا به خطر همه‌گیری نسخه جهش‌یافته ویروس برای حفاظت از «علائق و حقوق شهروندان اسپانیایی شد.»

نسخه‌های جهش یافته شبیه به هم

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که گونه جهش یافته ویروس کرونا علاوه بر بریتانیا، در ۹ کشور دیگر از جمله در دانمارک، استرالیا و آفریقای جنوبی مشاهده شده است.

سازمان جهانی بهداشت از دولت‌های اروپایی خواسته است که با توجه به احتمال همه‌گیری نسخه جهش یافته ویروس کرونا محدودیت‌های اجتماعی بیشتری را اعمال کنند. مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند نخستین بار در اکتبر سال جاری نسخه جهش یافته ویروس کرونا را مشاهده کردند اما داده‌های موجود مربوط به نمونه‌هایی است که در ماه سپتامبر جمع‌آوری شده و نتایج آزمایش‌ها تازه جمعه گذشته به وزارت بهداشت بریتانیا اطلاع داده شده است.

مقامات بهداشتی بریتانیا در شبانه‌روز گذشته ۳۶ هزار مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ رابه ثبت رساندند که یک رکود محسوب می‌شود.

نسخه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی به نسخه جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا شباهت دارد. این گونه از ویروس جوانان را بیشتر مبتلا می‌کند، سرعت واگیر آن زیاذ است اما روند بیماری حاد نیست.

به گزارش خبرگزاری آلمان نخستین بار پژوهشگران تابستان گذشته شکل جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا را در آزمایشگاه مشاهده کردند که واگیر بیشتری داشت، اما موجب ابتلا به شکل‌های حادتری از بیماری کووید-۱۹ نمی‌شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.