ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت نمایندگان با سنجش میزان اعتقاد کاندیداها به ولایت فقیه

نمایندگان همچنین با حذف ماده‌ای از طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند که در آن معیارهای رجال مذهبی و سیاسی داوطلبان انتخابات را تعیین می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین نحوه اعتقاد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به ولایت فقیه و با حذف ماده‌ای از طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کردند که در آن معیارهای رجال مذهبی و سیاسی داوطلبان انتخابات را تعیین می‌کند. دو گام دیگر برای زمینه‌سازی ورود نظامیان به پاستور.

مخالفت نمایندگان با سنجش میزان اعتقاد کاندیداها به ولایت فقیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد در جلسه علنی صبح چهارشنبه ۳ دی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، پیشنهادی را در اصلاح ماده ۲ این طرح مطرح کرد که «اشتهار به ثبات در اعتقاد به امامت و ولایت و التزام عملی به آن در گفتار، نوشتار و رفتار سیاسی به عنوان معیارهای رجال مذهبی» پیش‌بینی شود. نماینده خرم‌آباد گفت:

«خیلی‌ها در این باره می‌گویند به دلیل این‌که ولایت فقیه در قانون اساسی آمده آن را قبول داریم اما این اعتقاد نیست بلکه از سر اجبار است. عقیده یک بحث درونی است و قابل سنجش نیست، لذا ما التزام عملی آوردیم که سنجش‌پذیر باشد.»

 نمایندگان اما با این پیشنهاد مخالفت کردند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه پیشنهاد حذف ماده ۲ این طرح را مطرح کرد که در آن احراز شروط مربوط به معیارهای رجال مذهبی و سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری تعریف شده است. زنگنه استدلال آورد که تعریف معیارهای رجال مذهبی و سیاسی برعهده شورای نگهبان است لذا دخالت مجلس در این امر بی‌مورد است.   

بر اساس گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مخالفت با این پیشنهاد گفت:

«بسیاری از رؤسای جمهوری علی‌رغم داشتن سابقه مدیریت و مسئولیت‌های کلان، فاقد راهبرد و بینش اعتقادی دقیق بوده و نسبت‌شان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اصول اعتقادی‌شان و همچنین ولایت فقیه روشن نبوده است و اینها باعث مشکلات در کشور شده است.»

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سیاست‌های کلی انتخابات گفت:

«طبق این سیاست‌ها باید معیارها دقیق بوده تا مشخص شود کاندیداها چنین معیارهایی را دارند یا خیر و از آن طرف نیز عدم احراز صلاحیت آنها نیز دقیق می‌شود، لذا روشن کردن معیارهای کلان و سنجش افراد بسیار مهم است نه این‌که به صرف مشهور بودن افراد آنها تأیید شوند.»

یک فعال اصول‌گرا: ما سپاه را نظامی تلقی نمی‌کنیم

روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای رؤسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به نامزدی از شش ماه قبل از برگزاری انتخابات مخالفت و با پیشنهاد حضور منصوبان رهبر جمهوری اسلامی ایران برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند.

همزمان با این تحولات، مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا در مصاحبه با رسانه‌های داخلی در دفاع از حضور نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری گفت:

«ما سپاه را به آن مفهوم که گفته می‌شود، نظامی تلقی نمی‌کنیم. سپاه یک نهاد انقلابی برای صیانت از انقلاب است. چطور وقتی بحث دفاع مقدس بود، نظامیان و نیروهای سپاه و بسیج و... در خط مقدم نبودند و برای مردم جانفشانی نکردند؟ حال چرا برای دیگر عرصه‌های خدمت متهم به نظامی بودن هستند؟»

پیش از این محمد مهاجری، فعال اصول‌‌گرا با انتشار پیامی در توئیتر با اشاره به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی به کنایه نوشته بود که اگر مجلس این ماده را هم به قانون انتخابات اضافه کند که رئیس جمهوری می‌بایست متولد مشهد باشد، کار تمام است:

«مجلس یازدهم جوری برای کت وشلوار ریاست جمهوری قانون می‌دوزد که فقط به تن یک نفر بخورد. اگر این ماده را هم اضافه کنند چیزی کم ندارد. رئیس جمهور باید متولد اطراف مشهد و کارشناس گازانبر باشد و دو معاونش به جرم تخلفات شدید مالی زندانی باشند. اینجوری هیچ‌کس نمی‌فهمد منظورتان قالیباف است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    آیا حیون های نماینده مجلس شده مخالفتی با سنجش پولهایشان و دارائی شان چه درایران و بانک های ایران و چه درترکیه و چه درکانادا و چه درمالزی و رومانی و اروپا و گرجستان وغیره دارند؟ بله مخالف هستند !! حالا باید پرسید آیا مخالف حیونی هستند که چنین موهبت هائی برآنها نازل کرد ؟ خیر!!