ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشگاه هاروارد: جنگ‌های عراق و افغانستان بيش از رقم پيش‌بينی شده خرج دارند

بر اساس مطالعاتی که دانشگاه

بر اساس مطالعاتی که دانشگاه هاروارد انجام داده است، جنگ‌های عراق و افغانستان برای آمريکا چهار تا شش هزار ميليارد دلار در درازمدت خرج دارند و بدين ترتيب بار مالی بودجه دولتی در اين زمينه برای دهه آينده بيشتر خواهد شد.

به‌گفته ليندا بيلمز، کارشناس دانشگاه هاروارد، ايالات متحده همچنين می‌بايست در سال‌های آينده بيش از پيش به وضعيت جانبازان اين جنگ‌ها که حدود دوونيم ميليون نفر هستند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود نيز رسيدگی کند.

بر پايه اين مطالعه "يکی از عواقب اين تصميمات مالی در طول جنگ‌های عراق و افغانستان اين است که آمريکا در آينده می‌بايست پرداخت مالی خود به پرسنل، ديپلمات‌ها و تحقيق و توسعه را محدود سازد و برخی راهبردهای نظامی را مورد بازبينی قرار دهد."

در اين گزارش آمده است: "به‌طور خلاصه ميراث جنگ‌های عراق و افغانستان برای چندين دهه ادامه خواهد داشت."

ليندا بيلمز که پيش از اين برای دولت بيل کلينتون، رئيس‌جمهور پيشين آمريکا کار می‌کرده در اين مطالعات پی‌برده است که تاکنون دو جنگی که جرج بوش به‌راه انداخته برای ايالات متحده دو هزار ميليارد دلار هزينه در بر داشته است.

 به‌گفته اين کارشناس دانشگاه هاروارد مهم‌ترين هزينه برای دولت آمريکا حقوق از کار افتادگی و مراقبت‌های پزشکی سربازان زخمی از جمله حقوق بازنشستگی نیمی از يک ميليون و ۵۶ هزار سرباز بازنشسته خواهد بود. رقمی که بی‌سابقه است.

نتايج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مردم آمريکا بيش از پيش از جنگ افغانستان خسته شده‌اند و تصميم جرج بوش مبنی بر اشغال عراق را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

دونالد رامسفلد، وزير دفاع دوران رياست جمهوری جرج بوش پيش از حمله نظامی آمريکا گفته بود جنگ عراق ۵۰ ميليارد دلار هزينه خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.