ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمید میربلوچ‌زهی اعدام شد

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری در توییتر خود اعلام کرد که در تماس با خانواده حمید میربلوچ‌زهی متوجه شده که حکم اعدام او اجرا شده است.

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری در توییتر خود اعلام کرد که در تماس با خانواده حمید میربلوچ‌زهی متوجه شده که حکم اعدام او اجرا شده است.

عبدالحمید میر‌بلوچ زهی پنج‌شنبه ۴ دیماه ۱۳۹۹ از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شد

خبرگزاری میزان، خبرگزاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی، اعدام حمید میربلوچ زهی را تایید کرده و او را از اعضای گروه جیش العدل معرفی کرده است. به نوشته این خبرگزاری، میربلوچ‌زهی ۲۰ فروردین ماه سال ۹۴ در تیراندازی به دو نفر از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام پایین آمدن از کوه بیرک نقش داشته است.

عبدالحمید میر‌بلوچ زهی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان زاهدان، پنج‌شنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۹ از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شد.

مصطفی نیلی وکیل مدافع میر بلوچ زهی، در یادداشتی در صفحه شخصی خود در این خصوص نوشته بود: «اعاده دادرسی حمید میر‌ بلوچ زهی از طریق سامانه خدمات قضایی ثبت شده و منتظر ارجاع آن به شعبه هستیم ولی امروز خانواده ایشان اطلاع دادند که وی از بند عمومی زندان زاهدان خارج شده و از اجرای حکم اعدام بیم داشتند. از مقامات قضایی تقاضا دارم در صورت صحت خبر، اجرای حکم را متوقف کنند.»

عبدالحمید میر بلوچ زهی، در تاریخ ۷ آذر ۹۴ توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت و پس از پایان بازجویی‌ها به زندان زاهدان منتقل شد.

میر بلوچ زهی در تاریخ ۹ خرداد ۹۶ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان به ریاست قاضی سید رضا جواد موسوی و قاضی مهران بامری به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه همچنین برای جاوید دهقان حکم اعدام و برای محمود کلکلی، امید ایمانی و علیرضا بمپوری دیگر هم‌پرونده‌های آقای بلوچ زهی حکم ۱۵ سال حبس تعزیری صادر کرد. اتهام مطروحه علیه این شهروندان «اقدام علیه امنیت ملی و محاربه» عنوان شده بود.

پس از اعتراض به رای صادره و بررسی مجدد پرونده حکم ۱۵ سال حبس عبدالحمید میر‌ بلوچ‌زهی به اتهام «محاربه» از طریق حمله مسلحانه به پلیس به اعدام افزایش پیدا کرد و حکم اعدام جاوید دهقان هم پرونده‌ای او نیز تائید شد. محمود کلکلی، امید ایمانی و علیرضا بمپوری، دیگر متهمان این پرونده نیز اعتراضی به حکم دادگاه بدوی نکردند و احکام حبس ۱۵ ساله آنها نیز قطعی شد.

این زندانیان مدعی هستند در مدت نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان به شدت «شکنجه» شده‌اند. از جمله مواردی از شکنجه که آنان مدعی تحمل آن هستند «عریان شدن اجباری، تحمل ضربات شلاق و در معرض توهین و تحقیر شدید» قرار گرفتن است.

عبدالحمید میر بلوچ زهی، فرزند دادرحیم، حدودا ۳۰ ساله و اهل شهرستان ایرانشهر بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.