ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرغ‌ها در راه کشتارگاه: گرانی تخم‌مرغ در پیش‌روست

سازمان دامپزشکی با حکم قضایی مرغداران را تحت فشار قرار داده تا به دلیل عدم تاثیر واکسن آنفلوآنزا، گله‌های مرغ تخمگذار بالای ۷۰ هفته به کشتارگاه فرستاده شود. این به معنی کاهش بیشتر عرضه و افزایش دوباره قیمت تخم مرغ در بازار است.

سخنگوی اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار میهن اعلام کرده که سازمان دامپزشکی با حکم قضایی مرغداران را تحت فشار قرار داده تا به دلیل عدم تاثیر واکسن آنفلوآنزا، گله‌های مرغ تخمگذار بالای ۷۰ هفته به کشتارگاه فرستاده شود. این به معنی کاهش بیشتر عرضه و افزایش دوباره قیمت تخم مرغ در بازار است.

افزایش قیمت تخم‌مرغ ممکن است آن‌را به عنوان تنها منبع پروتئینی قابل دسترس اقشار کم‌درآمد، از سفره‌ خانوارها حذف کند

ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفته آمار اسمی و رسمی تولید تخم مرغ در کشور متفاوت است و طور اسمی روزانه دو هزار و ۹۰۰ تا سه هزار تن تخم مرغ در سراسر کشور تولید و عرضه می‌شود، اما آمار رسمی حداقل ۲۰ درصد کمتر است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات ممنوع است، گفته یکی از مهترین دلایل کاهش عرضه را بالا رفتن هزینه تولید است که مرغداران را وادار کرده است مرغ‌های خود را راهی کشتارگاه کنند.

تابستان گذشته وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی برای دومین بار در طول سال جاری به‌طور رسمی قیمت تخم مرغ را گران کرد و به ۲۶ هزار تومان رساند.

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی «صادرات بی‌رویه» را عامل افزایش قیمت تخم مرغ اعلام کرده بود حال آنکه تولیدکنندگان، دولت و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی را عامل افزایش قیمت می‌دانند و نسبت به رشد قیمت‌ها در صورت تداوم وضعیت کنونی هشدار می‌دهند..

در تیرماه گذشته یک بار قیمت تخم مرغ افزایش یافته بود. در آن زمان هر شانه تخم مرغ حدود ۲۰ هزار تومان تعیین شد در حالی‌که در فروردین‌ماه تخم مرغ شانه‌ای ۱۶ هزار تومان بود. قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر با افزایش بی‌سابقه ۸۵ درصدی از شانه‌ای ۲۰ هزار تومان به هر شانه ۳۸ هزار تومان رسیده بود.

برآورد اولیه نشان می‌دهد مرغداران دست کم هفت تا هشت میلیون قطعه مرغ تخمگذار را به کشتارگاه‌ها سپرده‌اند.

سخنگوی اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار میهن گفته گله‌های که دامپزشکی برای حذف آن‌ها حکم قضایی گرفته است هنوز مستهلک نشده‌اند. در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد گله‌های مرغ تخم‌گذار در کشور بین ۷۰ تا ۹۰ هفته سن دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.