ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسه و لبنان اولین موارد ویروس کرونای جدید را تایید کردند

این موارد از طریق مسافرانی که از بریتانیا آمده‌اند گزارش شده است. بیش از ۵۰ كشور سفر به بریتانیا را ممنوع كرده‌اند.

فرانسه و لبنان مواردی از نوع جدید کووید ۱۹ را در مسافرانی که از بریتانیا وارد شده‌اند، گزارش دادند.

وزارت بهداشت فرانسه گفت كه آزمایش مردی فرانسوی كه در تاریخ ۱۹ دسامبر از لندن، پایتخت بریتانیا وارد فرانسه شده، روز جمعه با نمونه جدید ویروس کرونا مثبت شد.

وزارت بهداشت فرانسه گفته که کادر درمانی که از بیمار مراقبت می کنند، ردیابی‌ تماس‌های او را انجام داده‌اند.

در بیانیه آمده، علاوه بر این مورد، چندین نمونه مثبت دیگر که «ممکن است از نوع ویروس جهش یافته باشند، در آزمایشگاه های تخصصی انستیتوی ملی پاستور بررسی می‌شوند.

در لبنان ، وزیر موقت بهداشت کشور روز جمعه اعلام کرد که یک مورد از نوع جدید ویروس کرونا که از طریق پروازی از لندن به این کشور وارد شده، کشف شده است.

حمد حسن گفت پرواز ۲۰۲ شرکت هواپیمایی خاورمیانه ۲۱ دسامبر وارد لبنان شده است. او از همه مسافران پرواز و خانواده‌های آنها خواست اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

مقامات ایتالیایی هم سویه جدید را در یک بیمار در شهر رم تشخیص داده‌اند و ژاپن پنج مورد را در مسافران ورودی از بریتانیا گزارش کرده است. سنگاپور هم یک مورد از این نوع جدید را تأیید کرده است. سازمان بهداشت جهانی گزارش داده که ۹ مورد در دانمارک و یک مورد در هلند و استرالیا کشف شده است.

پس از آنكه نخست وزیر بریتانیا قرنظینه شدیدی در لندن اعمال كرد و هشدار داد كه گونه جدید تا ۷۰ درصد قابل انتقال است، بیش از ۵۰ كشور سفر به بریتانیا را ممنوع كرده‌اند. روز پنجشنبه ایالات متحده اعلام كرد كه از همه مسافراني كه از بریتانیا می‌آيند، براي ورود به تست منفی کرونا نياز دارند. چين تمام پروازها را از بریتانیا را متوقف كرده است.

از دیگر کشورهایی که سفر انگلیسی‌ها را به حالت تعلیق درآورده اند می‌توان به فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اتریش، ایرلند، بلژیک، کانادا، هند، پاکستان، لهستان، اسپانیا، سوئیس، سوئد، روسیه و اردن اشاره کرد.

عربستان سعودی ، کویت و عمان هم مرزهای خود را به طور کامل بستند.

مقامات فرانسه به دنبال ممنوعیت مسافرت به بربتانیا برای ۴۸ ساعت، مرزهای خود را باز کردند و به شهروندان فرانسوی اجازه بازگشت به خانه دادند و همچنین انتقال کالاهای باری مجاز دانسته شد.

با این حال وزارت کشور فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که محدودیت سفر از بریتانیا حداقل تا شش ژانویه ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر، فقط شهروندان فرانسه یا اتحادیه اروپا و کسانی که دارای حقق اقامت در این کشور هستند یا مسافران تجاری، مجاز به عبور از بریتانیا هستند؛ البته اگر تست کرونای آنها که حداکثر سه روز قبل انجام شده باشد، منفی باشد.

وزیر بهداشت بریتانیا مت هانکوک، ۱۴ دسامبر گفته بود که افزایش موارد کووید ۱۹ در بریتانیا ممکن است با نوع جدیدی از ویروس مرتبط باشد و بیش از ۱۰۰۰ مورد از این نوع ویروس جدید عمدتا در جنوب شرقی بریتانیا شناسایی شده است.

پیش از کریسمس، وزیر بهداشت این کشور از گسترش اقدامات سختگیرانه قفل در مناطق دیگر جنوب بریتانیا برای مهار شیوع بیماری خبر داده بود.

با بیش از ۶۸ هزار مرگ و میر ناشی از کرونا، بریتانیا یکی از کشورهای آسیب دیده در اروپاست.

در همین حال ، فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ هزار و ۲۶۲ مورد جدید تایید شده و ۱۵۹ مورد مرگ مرتبط دیگر را در بیمارستان ها ثبت کرد.

لبنان ، با شش میلیون نفر جمعیت، بیش از ۱۶۵ هزار مورد و ۱۰۰۰ مورد مرگ را در نتیجه کووید ۱۹گزارش کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.