ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

والی فاریاب: ۷۰ درصد طالبان رهاشده در فاریاب به جنگ برگشته‌اند

اولین زندانی طالبان که طبق توافق دولت و طالبان از زندان آزاد شده بود حدود یک ماه پیش در حمله هوایی نیروهای دولتی کشته شده است. این زندانی نیز همچون دیگران تعهد کتبی داده بود که برای صلح تلاش کند.

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب از بازگشت حدود ۷۰ درصد زندانیان رهاشده طالبان در فاریاب به میدان‌های جنگ خبر داد. به گفته او، اولین زندانی طالبان که طبق توافق دولت و طالبان از زندان آزاد شده بود حدود یک ماه پیش در حمله هوایی نیروهای دولتی کشته شده است. این زندانی نیز همچون دیگران تعهد کتبی داده بود که برای صلح تلاش کند.

درگیری‌های خونین در افغانستان ـ عکس از آرشیو

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب شنبه ۲۶ دسامبر/ ۶ دی در گفت‌وگو با روزنامه ۸صبح خبر داد که ۷۰ درصد طالبانی که از زندان حکومت رها شده‌اند، دوباره به میدان‌های جنگ برگشته‌اند.

فایق گفت که اولین زندانی طالبان به نام «قاری جمال‌الدین» که بر اساس توافق‌نامه دوحه میان دولت و طالبان از زندان آزاد شده بود حدود یک ماه پیش در حمله هوایی نیروهای دولتی در ولسوالی قیصار کشته شده است. این در حالی است که زندانی کشته‌شده طالبان تعهد کرده بود که در جهت صلح تلاش کند و به میدان جنگ بازنگردد.

به گفته والی فاریاب، ۵۹ زندانی طالبان از زندان‌های مختلف فاریاب آزاد شده‌اند اما بررسی‌ها از بازگشت حدود ۷۰ درصد آنها به میدان جنگ حکایت دارد.

حکومت افغانستان بر اساس توافقی که بین ایالات متحده و گروه طالبان در سال گذشته امضا شد، بیش از پنج هزار زندانی طالبان را از زندان آزاد کرد. در مقابل طالبان نیز بیش از یک هزار زندانی وابسته به دولت را رها کرد.

آزاد شدن ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان موضوع جنجال‌ها و بحث‌های زیادی در افغانستان شد که بر سر آن لویه جرگه مشورتی صلح نیز برگزار شد.

شورای امنیت ملی افغانستان هنگام آزاد کردن زندانیان طالبان گفته بود که طبق تعهد کتبی که از این زندانیان گرفته شده آنها دوباره به میدان جنگ بازنخواهند گشت.

وزارت امور داخله افغانستان نیز پیش از این از بازگشت بیش از ۵۰۰ زندانی آزادشده طالبان به میدان‌های جنگ خبر داده بود.

طالبان این گزارش‌ها را رد کرده و دولت را متهم کرده است که با کنترل خانه‌های زندانیان آنها را تهدید به بازداشت دوباره می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.