ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: ابهام درباره خرید واکسن ادامه دارد

وزارت بهداشت از مرگ ۱۱۹ تن دیگر بر اثر کرونا خبر داد. وزیر بهداشت هم گفت که اقدامات لازم برای خرید واکسن در حال انجام است. او اما مشخص نکرد ایران قرار است از کدام منبع واکسن خریداری کند.

ویروس کرونا در شبانه روز گذشته جان ۱۱۹ تن دیگر را در ایران گرفت. وزیر کشور وعده کرد واکسیناسیون افراد پرخطر در ماه جاری شروع شود.

کرونا در ایران (عکس از by STR / AFP)

سیما سادات سالاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران یکشنبه هفتم دی از شناسایی ۵ هزار و ۵۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. براساس اظهارات او شمار بیماران مبتلا به کرونا تا ظهر هفتم دی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۶۵ نفر رسیده است. ۵۴ هزار و ۶۹۳ نفر هم براثر این بیماری جان باخته‌اند.

شمار واقعی بیماران و کشته شدگان کووید-۱۹ در ایران اما به گفته مقام‌های دولتی حداقل دو برابر آمارهای اعلام شده است.

وزارت بهداشت و درمان ایران وضعیت در ۱۰۸ شهر را همچنان «نارنجی» اعلام کرده است. ۳۴۰ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت هم در مصاحبه‌ای گفت که هیچ منطقه قرمزی در کشور وجود ندارد و «تا به حال نمونه‌ای از ویروس جهش‌یافته کرونا در ایران مشاهده نشده است».

مقام‌های وزارت بهداشت و درمان ایران هفته گذشته از برطرف شدن موانع انتقال پول برای خرید واکسن کرونا خبر دادند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور هم شامگاه شنبه ششم دی در یک برنامه تلویزیونی گفت تا تامین واکسن ایرانی وزارت بهداشت به خرید واکسن اقدام خواهد کرد. به گفته او این وزارتخانه اعلام کرده است که نخستین مرحله واکسیناسیون افرادی که به لحاظ ایمنی و سلامت در شرایط پرخطر هستند را در دی ماه آغاز می‌کند.

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان هم یکشنبه هفتم دی گفت:« مسیر تهیه واکسن خارجی را داریم طی می کنیم.» او افزود ایران به دنبال خرید واکسن از منابع «غیرکواکس» نیز هست.

رئیس کل بانک مرکزی ایران پنجشنبه چهارم دی از برطرف شدن موانع انتقال پول برای خرید واکسن کرونا خبر داده بود. رئیس جمهوری ایران اما شنبه ششم دی گفت که آمریکا با انتقال پول موافقت نکرده و خواسته است پول به یک بانک در آمریکا منتقل شود.

در ایران یک شرکت داروی وابسته به بنیاد برکت (ستاد اجرایی فرمان امام) ساخت واکسن کرونا را آغاز کرده است. مسئولان این بنیاد حکومتی گفته‌اند که آزمایش انسانی واکسن را آغاز کرده‌اند. تا آن زمان ایران قرار است یک محموله واکسن کرونا از چین خریداری کند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمعه پنجم دی گفت این سازمان یک میلیون دوز واکسن از چین می‌خرد.

به گفته حسن روحانی و علی ربیعی سخنگوی دولت نپیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی یکی از موانع انتقال مالی برای خرید واکسن کرونا است. رهبر ایران بنا به درخواست رئیس‌جمهوری به مجمع تشخیص مصلحت نظام دستور داده که در بررسی دو لایحه مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف بازنگری کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.