ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل محمد رجبی از رسیدگی دوباره به پرونده او خبر داد

وکیل رجبی گفت دیوان عالی اعلام کرده اقدام موکلش «قطعا در حد محاربه نبوده است». رجبی، مرادی و تمجیدی از معترضان آبان هستند که پیشتر به اعدام محکوم شده بودند.

وکیل محمد رجبی از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ می‌گوید: دیوان عالی اعلام کرده است عمل ارتکابی او محاربه نبوده است. پرونده او به همراه امیرحسین مرادی و سعید تمجیدی به دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان

پرونده محمد رجبی، سعید تمجیدی و امیرحسین مرادی سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ که در دادگاه بدوی و تجدیدنظر به اعدام محکوم شده بودند، به دادگاه انقلاب بازگردانده شده است.

حسین تاج، وکیل مدافع محمد رجبی یکشنبه هفتم دی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفت دیوان عالی کشور با پذیرش استدلالات، اعاده دادرسی را پذیرفته و دستور رسیدگی مجدد صادر کرده است.

به گفته او قضات دیوان عالی «رأی را نقض کردند و مشخصاً هم اعلام کرده‌اند که عمل ارتکابی موکلان مطلقاً‌ در حد محاربه نبوده است».

رجبی، تمجیدی و مرادی پیشتر در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بودند.

با نقض رای دادگاه بدوی و تجدیدنظر در دیوان عالی این پرونده باردیگر به دادگاه انقلاب ارجاع می‌شود.

تاج گفت هنوز وقت جلسه رسیدگی تعیین نشده است.

اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ پس از آن شکل گرفت که قیمت بنزین با تصمیم شورای هماهنگی سران قوا ۲ هزار تومان افزایش یافت. در جریان این اعتراضات که با خشونت سرکوب شد بیش از هفت هزار نفر بازداشت شدند. شماری از بازداشت‌شدگان به زندان‌های بلندمدت محکوم شده‌اند و برخی از آنان نیز به اعدام.

در باره شمار کشته‌شدگان اعتراضات آبان ارقام متفاوتی منتشر شده است. نهادهای حکومتی شمار کشته شدگان را ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر اعلام کرده‌اند. نهادهای حقوق بشری اما از کشته شدن دست‌کم ۶۰۰ نفر در جریان این اعتراضات خبر دادند. خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع مطلع شمار کشته شدن را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.