ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمفونی زمانه

جان آدامز: موسیقی پست‌ مینیمالیسم

امیر حسین آهویی- جان آدامز از تکنیک‌های مینیمالیست مثل الگوهای تکرارشونده استفاده می‌کند، ولی دنباله‌روی سرسخت جنبش مینیمالیسم نیست.

جان آدامز، آهنگساز آمریکایی در مینیمالیسم ریشه‌های قوی دارد. معروف‌ترین کارهای او عبارتند از «سفر کوتاه در ماشین سریع»، «در تناسخ ارواح»، اپرای «نیکسون در چین» و «دکتر اتمیک».

جان آدامز سال ۱۹۴۷ در ووستر، در ماساچوست به دنیا آمد و کودکی و جوانی‌اش را در ایالات مختلف نیوانگلند گذراند و از فرهنگ موسیقایی این منطقهتأثیر پذیرفت. نواختن کلارینت را ابتدا از پدرش و سپس از یکی از نوازندگان ارکستر سمفونیک بوستون آموخت. آهنگسازی را از ده‌سالگی آغاز کرد و حدوداً چهارده‌سالش که بود، قطعاتش اجرا شد.

موسیقی جان آدامز در سبک مینیمالیسم و پست مینیمالیسم قرار می‌گیرد. البته او در مصاحبه‌ای به شوخی خودش را آهنگساز «سبک پست» نامید. او از تکنیک‌های مینیمالیست مثل الگوهای تکرارشونده استفاده می‌کند، ولی دنباله‌روی سرسخت جنبش مینیمالیسم نیست.

آدامز یک نسل پس از آهنگسازانی همچون استیو رایش و فیلیپ گلس به دنیا آمد و آثارش بیشتر از موسیقی مینیمال آن‌ها دارای جهت‌گیری است و اوج و فرودهای رمانتیسیسم را در خود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.