ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزمایش واکسن ایرانی بر روی ۵۶ نفر آغاز شد

سخنگوی «ستاد اجرایی فرمان امام» اعلام کرد آزمایش انسانی واکسن کرونای تولید ایران با تزریق واکسن بر روی چند داوطلب سه‌شنبه ۹ دی ۹۹ آغاز می‌شود.

سخنگوی «ستاد اجرایی فرمان امام» اعلام کرد آزمایش انسانی واکسن کرونای تولید ایران با تزریق واکسن بر روی چند داوطلب سه‌شنبه ۹ دی ۹۹ آغاز می‌شود.

آزمایش واکسن ایرانی بر روی ۵۶ نفر آغاز شد

تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر داوطلب آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت گروه شفافارمد از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام شده‌اند که در مرحله نخست آزمایش روی ۵۶ نفر و آن هم به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. حجت نیک ملکی در مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت:

«با کسب مجوز آزمایش انسانی امروز نخستین مرحله آزمایش با تزریق روی داوطلبان کلید می‌خورد.»

ایران از سه طریق در تلاش برای تهیه واکسن است: از طریق سبد کوواکس، تولید مشترک و تولید داخلی.  علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران دوشنبه ۸ دی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت ایران علاوه بر پیش‌خرید بخشی از واکسن مورد نیازش از سبد کوواکس با یک کشور دیگر در حال تولید واکسن کروناست. بیگلری درباره نام این کشور سکوت کرد:  

«طراحی واکسن کرونا در حوزه تولید مشترک از سوی هر دو کشور انجام شده است. طراحی‌ها و مطالعات کیفی تولید این واکسن به صورت مشترک بین دو کشور انجام می‌شود. باید توجه کرد که چهارچوب این شیوه تولید واکسن در انستیتو پاستور ایران وجود دارد.»

کریم همتی، رئیس سازمان هلال احمر ایران روز گذشته اعلام کرد ظاهراً قرار است به زودی عده‌ای از «خیرین خارج از کشور» ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای شرکت فایزر بیون‌‌تک را به مردم ایران اهدا کنند. با توجه به این که هر فرد به تزریق دو دوز واکسن ضد کووید نیاز دارد، ۱۵۰ هزار دوز واکسن تنها برای ۷۵ هزار نفر کافی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.