ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست وزیران خارجه ترکیه و روسیه در مسکو: به همکاری‌های نظامی ادامه می‌دهیم

وزیران خارجه روسیه و ترکیه سه‌شنبه ۲۹ دسامبر/۹ دی در یک نشست خبری مشترک در مسکو اعلام کردند دو کشور به‌رغم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا به همکاری‌های نظامی ادامه خواهند داد.

وزیران خارجه روسیه و ترکیه سه‌شنبه ۲۹ دسامبر/۹ دی در یک نشست خبری مشترک در مسکو اعلام کردند به‌رغم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا به همکاری‌های نظامی ادامه خواهند داد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه که به مسکو سفر کرده است، گفت:

همکاری‌های نظامی روسیه و ترکیه تحت تاثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار نخواهد گرفت.

روسیه و ترکیه در درگیری‌های منطقه از جمله در مناقشه قره‌باغ و سوریه مواضع مخالفی دارند. با این‌وجود لاوروف به خبرنگاران گفت هر دوکشور مایلند روابط نظامی‌شان را توسعه دهند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از این‌که آنکارا به‌رغم فشارهای واشنگتن هنوز به همکاری با مسکو ادامه می‌دهد، قدردانی کرده است.

واشنگتن اخیراً آنکارا را به خاطر خرید سیستم پدافند موشکی اس-۴۰۰ (S-400) تحت تحریم قرار داد تا به گفته مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده راه را برای کسب درآمد مسکو ببند.

ترکیه سال گذشته این سیستم ۲,۵ میلیارد دلاری را به‌رغم هشدارهای کاخ سفید مبنی بر ناسازگار بودن خریدهای نظامی این چنینی با عضویت در ناتو و این‌که همکاری نظامی با روسیه سبب می‌شود که این کشور بتواند بهتر هواپیماهای جاسوسی ایالات متحده را هدف قرار دهد، از روسیه تحویل گرفت.

چاووش‌اوغلو در خلال کنفرانس خبری روز سه‌شنبه گفت که ترکیه مایل است که همه مسائل از جمله مسئله خرید سیستم اس-۴۰۰ را از طریق گفت‌وگو حل کند و روابط ترکیه با روسیه جایگزینی برای روابط این کشور با ناتو و اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود.  

علاوه بر ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا نیز به خاطر اختلاف ترکیه با یونان و قبرس بر سر حقوق مرزی و حفازی در مدیترانه، اقدامات تنبیهی را آغاز کرده و درصدد وضع تحریم علیه آنکاراست.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله هم در آخور امریکا و اروپا و حکومت حیون الله خوردن کافی نبود که اخور روس ها هم به آن اضافه شد..روس دانسته چه می کنند و سیاست اسعماری و امپریالیستی شان که دوباره بعد ازفروپاشی شوروی به شکل فرای تصوری رشد ونمو کرده است ودرحقیقت محض به بازپس گیری تمامی کشورهائی هستند که بافروپاشی شوروی ازدست داده اند مدتی است نمایان شده است ...سوریه و عراق و لیبی و افغانستان و حتی ایران و حالا هم ترکیه ضمیمه شده است ...