ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبران اتحادیه اروپا توافق پسابرگزیت را امضا کردند

با امضای رئیسان کمیسیون و شورای اروپا توافق‌نامه پسابرگزیت با بریتانیا از یکم ژانویه ۲۰۲۱ به‌طور موقت به اجرا گذاشته می‌شود. بوریس جانسون باید نسخه امضاشده توافق را به بروکسل بازگرداند.

رئیسان کمیسیون و شورای اروپا توافق‌نامه پسابرگزیت را امضا کرده و به بریتانیا فرستادند. بوریس جانسون باید نسخه امضاشده توافق را به بروکسل بازگرداند. بدین ترتیب توافق‌نامه پسابرگزیت با بریتانیا از یکم ژانویه ۲۰۲۱ به‌طور موقت اجرا خواهد شد.

اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و شارل میشل، رئيس شورای اروپا ـ عکس از Shutterstock

به‌گزارش رویترز، اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و شارل میشل، رئيس شورای اروپا چهارشنبه ۳۰ دسامبر / ۱۰ دی توافق‌نامه روابط تجاری پسابرگزیت با بریتانیا را که در ۲۴ دسامبر / ۴ دی منعقد شده بود امضا کردند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای خواستار اقدامات هماهنگ در قبال تغییر فضا و در روابط بین‌الملل شد. این اتحادیه گفت:

«بسیار مهم است که اتحادیه اروپا و بریتانیا نگاه خود را به آینده معطوف کنند تا فصل جدیدی در روابط آن‌ها گشوده شود.»

این سند قرار است در طول روز با هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا به لندن ارسال شود تا بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا آن را امضا کرده و به بروکسل بازگرداند.

بوریس جانسون در پارلمان بریتانیا گفت توافق پسابرگزیت روابط جدید بریتانیا و اتحادیه اروپا را براساس «دو طرف برابر» در نظر دارد.

این توافق‌نامه به بریتانیا اجازه می‌دهد تا از دسترسی به بازار واحد بدون حقوق گمرکی یا سهمیه بهره‌مند شود. بریتانیا روز جمعه یکم ژانویه اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

توافق‌نامه پسابرگزیت شامل ۱۲۴۶ صفحه‌ سند قرارداد تجاری، تفاهم‌نامه بر سر انرژی هسته‌ای، مبادله اطلاعات طبقه‌بندی شده، انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و اعلامیه‌های مشترک است. این سند در پی ۱۰ ماه مذاکره میان اتحادیه اروپا و بریتانیا به‌دست آمده است.

پارلمان اروپا قرار است قبل از پایان ماه فوریه این توافق را تصویب کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.