ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت کارفرمای نیشکر هفت تپه از کارگران در دادسرای شوش رد شد

امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت همزمان با بررسی پرونده تعیین تکلیف مالکیت نیشکر هفت تپه در هیات داوری، در اقدامی تازه از ۱۵ تن از کارگران به اتهام «اخلال در نظم» شکایت کرده بود.

شعبه دوم دادسرای شوش در ارتباط با شکایت تازه امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه از ۱۵ کارگر این شرکت، قرار منع تعقیب صادر کرد. اسدبیگی همزمان با بررسی پرونده تعیین تکلیف مالکیت نیشکر هفت تپه در هیأت داوری، در اقدامی تازه از ۱۵ تن از کارگران به اتهام «اخلال در نظم» شکایت کرده بود.

عکس از آرشیو- راهپیمایی کارگران هفت تپه در شوش با خواست خلع ید از بخش خصوصی

فرزانه زیلایی، وکیل کارگران نیشکر هفت تپه با اعلام خبر قرار منع تعقیب، افزود اعتراض امید اسدبیگی به این قرار نیز توسط دادگاه کیفری شوش رد شده است.

کارگران نیشکر هفت تپه در چهار سال اخیر اعتصاب‌های گسترده‌ای را در اعتراض به نحوه اداره شرکت و سوء استفاده‌های کلان مدیریت سازمان داده‌اند. مدیریت شرکت که مورد حمایت مقامات امنیتی و قضایی منطقه است، ده‌ها پرونده قضایی علیه کارگران گشوده است.

این در حالی است که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور واگذاری شرکت به مالک فعلی را خلاف قانون و مدیران فعلی را «فاقد اهلیت» ارزیابی کرده‌اند اما دولت از پذیرش این رأی خودداری می‌کند.

چهارشنبه سوم دی ماه هیأت داوری برای تعیین تکلیف مالکیت هفت تپه جلسه تشکیل داد. همزمان گروهی از فعالان اجتماعی در حمایت از خواست کارگران که خلع ید کامل از بخش خصوصی است مقابل دادگستری تجمع کردند.

هیأت داوری از صدور حکم خلع ید خودداری کرد. پس از آن دو نماینده مجلس با طرح سئوال از وزیر اقتصاد خواستند برای پاسخگویی در این باره به مجلس برود. نمایندگان پاسخ او را قانع کننده ندانستند.

سندیکای نیشکر هفت تپه در ارتباط با شکایت مدیرعامل از ۱۵ کارگر شرکت، به ده‌ها شکایت قبلی مدیریت از کارگران استناد کرد و نوشت:

«شکایت‌ها علیه کارگران یا جنبه ایذایی و ابزاری داشته یا برای انحراف جریان تعقیب اَبَرمتهمان ارزی کشور (اسدبیگی و رستمی) و همدستان آن‌ها، رسیدگی به اتهام فساد مالی و اخلال در نظام اقتصادی مطرح شده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.