ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف آمریکا را به «بهانه‌سازی» برای آغاز جنگ متهم کرد

پس از انتشار خبر اعزام بمب‌افکن‌های آمریکایی به خاورمیانه، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در توئیتر نوشت: «ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و مستقیماً از مردم‌اش، امنیت و منافع حیاتی‌اش دفاع خواهد کرد.»

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک توئیت ایالات متحده آمریکا را به «بهانه سازی برای آغاز جنگ» متهم کرد. محمد جواد ظریف پس از انتشار خبر اعزام بمب‌افکن‌‌های آمریکایی به عراق این توئیت را زد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران

ظریف در توئیت روز پنج‌شنبه ۳۱ دسامبر / ۱۱ دی نوشت:

«به جای مبارزه با کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ و دار و دسته اش میلیاردها دلار برای به پرواز درآوردن بی۵۲ و اعزام ناوگان دریایی به منطقه ما هدر می‌دهد. اطلاعات از عراق نشان‌دهنده نقشه بهانه‌سازی برای جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و بی‌درنگ از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

روز گذشته، چهارشنبه ۳۰ دسامبر / ۱۰ دی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن بی‌ـ‌۵۲ با توانایی هسته‌ای با پرواز مستقیم و با سوخت‌گیری هوایی از پایگاهی در ایالت داکوتای شمالی راهی خاورمیانه شدند.

ژنرال فرانک مکنزی، فرمانده سنتکام نیز اعلام کرد که آمریکا با این اقدام خواسته است نشان دهد که «در صورت بروز هرگونه اقدام تجاوزگرانه‌ای علیه شهروندان و منافع آمریکا» آماده است.

نگرانی‌ها از افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا یا متحدانش با نزدیک‌ترشدن به ۱۳ دی /  ۳ ژانویه سالگرد ترور قاسم سلیمانیَ، فرمانده پیشین سپاه قدس افزایش یافته است. رهبران ارشد جمهوری اسلامی وعده «انتقام سخت» داده اند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز تهدید کرده که در صورت کشته‌شدن یک آمریکایی، به ایران پاسخ قاطع خواهد داد.

👇🏽 خلاصه‌ای از رویدادهای تنش‌آلود یک ماه گذشته:
👈🏽 ۷ آذر ــ ترور محسن فخری‌زاده، یک چهره اصلی برنامه هسته‌ای ایران
👈🏽 ۱۲ آذر ــ تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در مجلس و تأیید آن در شورای نگهبان: در این قانون بازسازی تاسیسات هسته‌ای، افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم و ذخیره اورانیوم غنی‌شده و همچنین کاهش سطح دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته‌ای و به طور خلاصه خروج از برجام پیش‌بینی شده است.
👈🏽 ۲۰ آذر – پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز خلیج فارس: برای دومین بار در سه هفته اخیر بمب‌افکن‌های بی‌ـ۵۲ نیروی هوایی آمریکا، پروازهای دور خود را در نزدیکی فضای هوایی ایران انجام ‌دادند. چند کشور عربی نیز در این عملیات شرکت داشتند. آمریکا گفت این اقدام برای جلوگیری از حملات احتمالی ایران انجام می‌شود.
👈🏽 یکی از روزهای هفته گذشته ــ عبور زیردریایی اسرائیل از کانال سوئز با موافقت مصر. به گزارش رسانه دولتی کان اسرائیل، این زیردریایی «در نمایش قدرت علیه ایران» آشکارا از کانال سوئز عبور کرد و روی سطح آب آمد درحالی‌که رو به سمت ایران داشت.
👈🏽 ۲۶ آذر ــ علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده سلیمانی و اعضای ستاد بزرگداشت او گفت: «آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است».
👈🏽 ۳۰ آذر ــ حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد: این حمله با هشت راکت، خسارت‌هایی به تأسیسات محل اصابت آنها وارد کرد، اما تلفات جانی به همراه نداشت. مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده مسئولیت آن را متوجه ایران و گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت‌اش دانست.
👈🏽 ۳۰ آذر ــ ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده سنت‌کام ایالات متحده در یک مصاحبه تلفنی از یک محل نامعلوم در منطقه با شماری از روزنامه‌نگاران، به ایران هشدار داد که در صورت حمله تهران در سالگرد کشته شدن سلیمانی، واشنگتن پاسخ خواهد داد.
👈🏽 ۱ دی ــ عبور زیردریایی اتمی یو اس اس جورجیا از تنگه هرمز: نیروی هوایی آمریکا در اطلاعیه‌ای کم‌سابقه با اعلام ورود این زیردریایی به خلیج فارس از قابلیت‌های موشکی و عملیاتی آن سخن گفت.
👈🏽 ۲ دی ــ علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری افغانستان گفت که جمهوری اسلامی «مصمم است» از «آمران و عاملان این جنایت تاریخی» انتقام بگیرد.
👈🏽 ۳ دی ــ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در توئیتی چنین تهدید کرد: «توصیه دوستانه سلامتی به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول می‌شمرم.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گرشاسب

    جنگ طلبی و بحران سازی بخشی از تار و پود ج.ا. اسلامی است, و تاریخ ۴۱ ساله آن نشان از این دارد که ج.ا. بدون بحران سازی قادر به ادامهء حیات خویش نخواهد بود. اما از سوی دیگر, آنطرف دعوا نیز آنچنان فرشتهء بیگناه صلح جهانی نیست! مسلک جنگهای بی پایان تا به حال آمریکا را درگیر طولانی ترین جنگ در تاریخش کرده است. نباید نسبت به هیچکدام از این دو طرف توهمی داشت. - - - - - - - دیروز پنتاگون اعلام کرد که ناوگانهای جنگی اش در حال خروج از خلیج فارس هستند.

  • پورشاسب

    تا اینجا بعلاوه مدعی میشوند عناصر فاشیزم مذهبی حاکم بر ایران که امریکا از برجام خارج شد دروغ و بزرگترین دروغی که تا امروز در رسانه ها و با خرج پول هنگفت به خورد مردم دادن این ج.ا بود که به هیچ یک از مفاد برجام عمل نکرد پیشبرد برنامه موشکی و هسته ای نقض فاحش حقوق بشر و انتصاب یک جلاد بر مصدر قضا و انتصاب یک جنایتکار بر مصدر مجلس قلابی و... و مهمتر جولان دادن در منطقه با پولهای ازاد شده بدست امریکا و اروپا که خرج کشور نکرد و خرج سلیمانی ملعون و وحوش موسوم به سپاه قدس و...فاطمیون و... شلیک بر سر و سینه معترضان در ایران و عراق و...کرده این خیلی مهمه که مردم بفهمن ج.ا اصلن در برجام نبوده و امضای قرداد با ج.ا بی فایده هست ضمانت عملی ندارد این پروپاگاند رسانه ای بود که امریکا خارج شد خیر دروغه بعلاوه رفتار ج.ا هست که جنگ میاورد اگر یک حکومت کمتعارف در ایران بود که جنگ نمیشد

  • پورشاسب

    این که نوشتم عین مفاد برجام هست دنیا امثال قالیباف و رئیسی و... را تحمل نخواهد کرد اصلن در ویترین بودنشون مایه خجالت هست مگر مشاوران بایدن نگفتن ۳ ماه صبر خواهیم کرد منظورشون تا انتخابات قلابی ج.ا هست میخواهند ببینند به برجام عمل خواهد کرد ج.ا که همان بالا اوردن اصلاح طلبان بود یا خیر همین اشه و همین کاسه ممکنه بگید انقلاب کنن مردم تنهایی و بدون کمک خارجی نمیتوانند بعلاوه این حکومت ج.ا حکومتی ایدئو لوزیک و انقلابی هست حتی به اداراتش هم نمیتوان اعتماد کرد برای مذاکره مگر همین روحانی چند روز پیش دستور استخدام ۱۲ هزار نفر را ندارد پالایش داره میکنه میخواهد غیر خودی نباشد و یا احمدی نزاد استخدام چندین هزار نفر در ادارات دولتی و قبل هم بوده سیستم ج.ا قابل اعتماد نیست برای مذاکره شبیه المان نازی هست جواب ظریف ویترین فاشیست مذهبی بله در اولین فرصت یا امریکا حمله میکند یا ما منهدمتون میکنیم از دو حالت خاارج نیست اینجا حالت سومی وجود ندارد

  • پورشاسب

    بله این کودن درست میگوید ولی نه درستشا پرونده حمله نظامی روی میز امریکا و اسرلئیل و عربستان هست و دقت کنید سعودی و اسرئیل متحد روسیه هستن اما دارد صبر خواهد کرد تا انتخابات قلابی که اگر تیم قالیباف همدست سلیمانی ملعون به قدرت برسد اینجا را دقت کنید با اتحاد اروپا حمله خواهد کرد حالا ممکنه بگید بایدن سر کار هست تفاوتی ندارد کما اینکه اوباما دستور حمله به لیبی را صادر کرد و دستور هلاک کردن سلیمانی ملعون هم از مدتها پیش روی میز بود ترامپ اجراش کرد از شواهد هم حمله امریکا پیداست اوضاع حال خامنه ای معلوم نیست بدلی هست اصلی هست نبود جانشین برای خامنه ای و تا اون روز ما چه میکنیم دعا که کجان هواپیماهای امریکایی بیان این چهار تا اخوند را بزنن راحت شیم بره پی کارش بعد از اون هم خدا بزرگه بزرگی میگفت قبل از هر بار ساختن باید یک بار ویران کرد