ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناو هواپیمابر «نیمیتز» خلیج فارس را ترک کرد

ناو هواپیمابر نیمیتر خاورمیانه را ه مقصد آمریکا ترک کرد. مقام‌های آمریکایی کاهش تنش در منطقه را هدف این اقدام اعلام کرده‌اند.

ناو هواپیمابر آمریکا آب‌های خلیج فارس را به مقصد ایالت متحده آمریکا ترک کرد. همزمان نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل نسبت به آنچه که «ماجراجویی نظامی آمریکا در منطقه» خواند هشدار داد. وزیر خارجه ایران هم واشنگنتن را مسئول تنش احتمالی در خاورمیانه دانست.

تصویر ماکت ناوهواپیمابر نیمیتز در بندرعباس (عکس: آرشیو)
تصویر ماکت ناوهواپیمابر نیمیتز در بندرعباس (عکس: آرشیو)

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ناو هواپیمابر «نیمیتز» را پس از پایان ماموریت ده‌ماهه در آب‌های خلیج فارس از منطقه خلیج فارس خارج می‌کند.

رسانه‌های خبری به نقل از مقام‌های آمریکایی «کاهش تنش در منطقه» را دلیل خروج این ناو اعلام کرده‌اند.

تنش میان ایران و آمریکا در هفته‌های گذشته شدت گرفته بود و برخی تحلیلگران منطقه‌ای از احتمال درگیری نظامی میان دو طرف در سالروز کشته شدن قاسم سلیمانی خبر داده بودند.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران شامگاه ۳۱ دسامبر/ ۱۱ دی در گفت‌وگو با همتای کویتی خود «مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی» را متوجه  آمریکا دانست.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل هم در نامه‌ای به دبیرکل سازمان و رئیس شورای امنیت ملی به آنچه که «ماجراجویی نظامی آمریکا در منطقه» خواند اعتراض کرد و از شورای امنیت ملی خواست  آمریکا را وادار سازد به اصول و قواعد حقوق بین الملل پایبند باشد و این اقدامات غیرقانونی خود را متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.