ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان مجلس از حسن روحانی به دلیل «تخلفات بسیار زیاد» در اجرای بودجه شکایت می‌کنند

شکایت نمایندگان مجلس از حسن روحانی|| دولت از مجموع ۲۷۴ بند، جزء و تبصره بودجه سال قبل۴۱,۶ درصد را «به صورت ناقص» اجرا کرده و ۲۴,۱ درصد نیز «فاقد عملکرد» بوده است.

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران می‌خواهند از رئیس دولت به دلیل تخلفات زیاد در اجرای قانون بودجه شکایت کنند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده دوره یازدهم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران جمعه ۱۲ دی گفت به دلیل تخلفات بودجه‌ای دولت در سال های ۹۳ تا ۹۷، نمایندگان طرح شکایت از رئیس جمهوری را تهیه کرده‌اند.

به گفته حاجی دلیگانی در بررسی قوانین بودجه ۹۳ تا ۹۷ حدود ۶۰ مورد نقض و استنکاف از قانون از سوی رئیس دولت «احصا شده است».

هفته گذشته رئیس دیوان محاسبات کشور گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۸ را به مجلس ارائه کرد که بر اساس آن دولت  از مجموع ۲۷۴ بند، جزء و تبصره ۴۱,۶ درصد را «به صورت ناقص« اجرا کرده و ۲۴,۱ درصد نیز «فاقد عملکرد» بوده است.

او در باره مراحل پیگیری این شکایت چیزی نگفت اما هدف از شکایت را بستن «راه‌های تخلف در بودجه ۱۴۰۰» عنوان کرد.

کلیات لایحه بودجه سال آینده نیز به رغم اختلاف نظر دولت و مجلس سرانجام هفته گذشته پس از اصلاح بخشی از ارقام آن در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد.

کمیسیون تلفیق پس از آن با کلیات بودجه موافقت کرد که دولت به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مصارف بودجه را ۵۳ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

نمایندگان مجلس پیش از این خواستار رد کلیات بودجه و بازگرداندن آن به دولت شده بودند. به گفته آنها دولت بودجه را غیرواقعی بسته است.

بودجه ۱۴۰۰ آخرین بودجه دولت حسن روحانی است که اجرای بخشی از آن برعهده دولت پس از او خواهد بود. روحانی امسال برای تحویل لایحه بودجه به مجلس نرفت و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم هنگام تحویل گرفتن لایحه مجلس را ترک کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمد

    کجای جمهوری اسلامی تخلف نیست؟ از رهبر جمهوری اسلامی (نه رهبر ایران، یا رهبر ما!) گرفته تا دربان مجلس بیت رهبری جمهوری اسلامی کلاً خلاف و تخلف از قوانین انسانی و شأن بشریت است. یک عده دزد و لات و چاقو کش، و به تعبیر حسینیان گور به گور شده؛ از قدیم قاتل، امورات مملکتی را بدست گرفته‌اند و هر روز گربه رقصانی سر این مردم در می آورند. جالب است که رئیس مجلس بیت رهبری یک شاه دزد است، این شاه دزد به دیگران انگ تخلف می‌زند!! این از آن عجایب روزگار است!