ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: برنامه موشکی قابل مذاکره نیست

با نزدیک شدن آغاز ریاست جمهوری جو بایدن و قوت گرفتن احتمال مذاکره میان تهران و واشنگتن، سردار امیر حاجی‌زاده گفت اجازه مذاکره درباره برنامه موشکی به هیچ مسئولی داده نشده است.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت برنامه موشکی ایران «قابل ‌مذاکره نیست» و هیچ مسئولی اجازه مذاکره درباره محدود کردن توان موشکی ایران را ندارد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه شنبه ۱۳ دی در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی تسنیم به «تلاش شبانه‌روزی» جمهوری اسلامی برای افزایش قدرت نظامی خود اشاره کرد و گفت: «توان موشکی خط قرمز نظام محسوب می‌شود.»

در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود ایران و ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای عضو برجام با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده بار دیگر بر سر میز مذاکره بنشینند، این مقام ارشد سپاه مذاکره کنندگان را به صورت ضمنی تهدید کرد و گفت:

 «توان موشکی قابل مذاکره نیست و غلط می‌کند کسی بخواهد در این زمینه مذاکره کند. اجازه مذاکره درباره توان موشکی به هیچ مسئولی داده نمی‌شود و این خط قرمز است.»

حاجی‌زاده مدعی شد این تصمیم سپاه بوده که برد موشک‌های خود را به ۲هزار کیلومتر محدود کند و اضافه کرد:

هیچکس ما را به محدودیت برد دو هزار کیلومتر مجبور نکرده، چون ما بر سر توان موشکی با کسی صحبت نمی کنیم و این برد برای ما ابدی هم نیست.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اذعان به حمایت نظامی ایران از گروه‌های شبه‌نظامی در غزه و لبنان گفت:‌

«هر آنچه از توان موشکی در غزه و لبنان می‌بینید با حمایت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و امروز در فلسطین به جای سنگ از موشک استفاده می‌شود.»

او افزود:‌

«ما به هم پیمانان و دوستان خود در جبهه مقاومت، بجای ماهی یا ماهی‌گیری، ساخت قلاب ماهی را یاد دادیم و اگر در گذشته، توان دوستان ما در حد سنگ و راکت بود، الان به موشک‌های نقطه‌زن مجهز هستند و خیلی از آنها این فناوری‌ها را در اختیار دارند.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اسرائیل، ایالات متحده آمریکا و کشورهای عربی که «با آن‌ها همکاری می‌کنند» را تهدید کرد اگر «مسیر و سیاست خود را اصلاح نکنند» و جنگی در بگیرد، ایران پایگاه‌های آن‌ها از جمله پایگاه‌هایی که در کشورهای عربی منطقه قرار دارند، را مورد هدف قرار خواهد داد.

امیر حاجی‌زاده درباره شلیک موشک به پایگاه عین‌الاسد در جواب به ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس هم ادعا کرد:‌

«ما برای جواب آمریکایی‌ها آماده بودیم و همه توان موشکی‌مان پای کار بود و اگر آنها پاسخ می‌دادند، همه پایگاه‌هایشان از اردن تا عراق و خلیج فارس و همه ناوهایشان حتی در اقیانوس هند را می‌زدیم.»

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا همواره مخالفت خود را با توسعه برنامه موشکی ایران اعلام کرده‌اند و یکی از دلایل تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نیز ادامه توسعه برنامه‌های موشکی سپاه پاسداران است. از جمله ساخت موشک‌های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای‌ که قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را نقض می‌کند.

در همین زمینه:‌

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بلم

    وزیر خارجه ج.ا در توئیتی نوشت "اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند- تا ترامپ را به بهانه ای ساختگی در مخمصه جنگ گرفتار کنند". محمدجواد ظریف خطاب به دونالد ترامپ نوشت که "مراقب تله باشید". وزیر امور خارجه ج.ا در ادامه هشدار به رئیس جمهوری آمریکا نوشت "هرگونه آتش‌افروزی با آتش متقابل ایران مواجه خواهد شد، به خصوص علیه همان بهترین دوستانت". حقیقت امر این است که همان بهترین دوست ترامپ در سال گذشته 50 بار مواضع قاسم سلیمانی را بمباران کرد تا بلکه بخاری از آنها متصاعد شود و مقابله به مثل کنند (یا دست از گماشتگی دیگران بردارند و به پشت مرزهای خود برگردند). اما خبری نشد! حال همان دوست ترامپ در این روزهای باقی مانده قصد دارد تا جنگ را شروع کند. این یعنی بمباران تمامی زیر ساختهای ایران. این یعنی بدبختی هر چه بیشتر ما مردم ایران. این یعنی تا ابد ایران به قهقرا می رود. ما مردم ایران باید چه کنیم؟ از این جانوران ج.ا و تعهد آنها به کشور خبری نیست. این جانوران با اسرائیل و آمریکا برای ما مردم ایران فرقی ندارند. فقط باید دست به دعا شویم که احمق های جمهوری اسلامی حماقت دیگری مرتکب نشوند و جنگی خانمان سوز را دامنگیر کشورمان نکنند. اما اگر اینبار هم جنگ نشود هیچ ضمانتی نیست که اگر جمهوری اسلامی بدنبال ساخت بمب رفت تمام کشورها علیه ایران قطعنامه سازمان امنیت را امضاء نکنند و کشور در مخمصه بزرگتری نیفتد! زمانی دست به دعا شدیم بوش حمله نکند، امروز می بینیم اگر آن زمان بوش حمله کرده بود، شاید ابعاد فاجعه به اندازه امروز برای کشورمان و حتی منطقه نبود! جمهوری اسلامی کشور را در بد مخمصه ای انداخته است. خدا لعنت کند خامنه ای و ملیجک خائن او؛ سپاه را!

  • پورشاسب

    گفتم بازم میگم این مرتیکه قیافش شبیه هر چیزی هست غیر از نظامی خوب از اینترنت توجه میکنید چجور پهنای باند را گرفتن حتیتوان پخش یک ویدئو را ندارد حداکثر پهنای باندش نمیدونم خیلی پایینه اینهم از روشهای فیلترینگ در ج.ا هست گرفتن پهنای باند مشترک در همراه اول بیشتر اتفاق میافتد برای من که قرار بر سوزاندن سیم کارت دارم فرقی نمیکند چند ماه اینده برسم ترکیه این سیمکارتها به چه کارم میاید حوب پس نوعی از فیلترینگ گرفتن پهنای باند مشترک توسط سرویس دهنده هست همراه اول بدتر هست یعنی بیشتر پهن باند مشترکان را میگیرد جالب که هیچ وی پی انی هم درست کانکت نمیشه در همراه اول

  • یک شهروند ایران

    برنامه موشکی‌تان سرتان را بخورد! کسی که با شما بی‌وجودها که کاری نداشت. برجام امضاء شده بود، همه رفتند خانه خودشان. بعد شما یک مشت آدم بی‌جود خائن به خود، و خانواده خود و کشور و مردم ایران شروع کردید به آزمایش موشک و روی آن به عبری نوشتید که "تن‌مان برای کتک می‌خارد"! بعد اسرائیل حسابی در سال گذشته مشت و مالتان داد! شما در پاسخ چه کردید؟ تا توانستید از جوانان کشور کشتید: هواپیمای مسافربری زدید و جان مسافران بیگناه را گرفتید، در خیابان جوانان وطن را ترور کردید، بهترین هموطنان را به زندان انداختید و به قتل رساندید، در سوریه از ترس به زیر زمین خزیدید (همچون موش کور) و نهایتاً که زیادی تحت فشار قرار گرفتید، فرمانده‌ تان را لو دادید تا در عافیت بمانید. البته همه شما ترسوها تربیت شده خودش بودید، او هم بود با شما چنین می‌کرد! شماها یک مشت نان به نرخ روز خور ترسو و بی وجودید، که ما مردم ایران بشدت از شماها بیزاریم و آرزو می کنیم هرگز نه صدای شماها را بشنویم و تصویری از شما ببینیم. تف بر شما خائنان باد، که کشور را اینگونه به ورطه پرتگاه کشاندید، تا دو روز بیشتر حکمرانی کنید و منابع کشور را بهتر غارت کنید. نام‌تان تا ابد مورد لعن و نفرین ابدی مردم ایران و خداوند خواهد بود.

  • wnt

    بسیاری از مردم ایران آرزو می کنند این *جنایتکار به درک واصل شود