ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون تلفیق سقف صادرات نفت در بودجه را ۸۰۰ هزار بشکه کاهش داد

دولت فروش ۲,۳ میلیون بشکه نفت در روز را پیش‌بینی کرده بود. کمیسیون تلفیق سقف صادارت نفت را ۸۰۰ هزار بشکه کاهش داد.

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ فروش روزانه ۲,۳ میلیون بشکه نفت را پیش‌بینی کرده بود. کمیسیون تلفیق بودجه مجلس این رقم را «اصلاح» کرده است.

درآمد دولت از فروش نفت در بودجه کاهش می‌یابد. عکس: آرشیو

مالک شریعتی نیاسر که از او به عنوان رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق بودجه نام برده می‌شود، یکشنبه ۱۴ دی/۳ ژانویه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت این کمیسیون سقف فروش روزانه نفت را به ۱,۵ میلیون بشکه کاهش داده است.

کمیسیون تلفیق همچنین پیشنهاد کرده است دولت تنها اجازه استفاده از منابع ارزی حاصل از صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز را داشته باشد. به گفته شریعتی دولت روی منابع حاصل از فروش بالاتر از یک میلیون بشکه نفت در روز نمی تواند حساب باز کند «چرا که بیش از آن یا سهم صندوق توسعه ملی است یا سهم باز پرداخت بدهی های دولت به صندوق توسعه ملی».

دولت حسن روحانی در آخرین لایحه بودجه پیش‌بینی کرده بود روزانه ۲,۳ میلیون بشکه نفت صادر کند. نمایندگان مجلس اما برآورد دولت را غیرواقعی ارزیابی کردند و خواستار اصلاح آن شدند.

کمیسیون تلفیق هفته گذشته سرانجام کلیات لایحه پیشنهادی دولت را پس از اصلاح برخی ارقام آن تصویب کرد.

ایران پیش از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها به صادرات ۱,۸ میلیون تا ۲,۳ میلیون بشکه نفت در روز رسیده بود اما تحریم‌های آمریکا صادرات نفت را به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.