ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرار بازداشت حمید نوری تا ۱۴ بهمن تمدید شد

دادگاه استکهلم روز سه‌شنبه پنجم ژانویه/ ۱۶ دی، حکم بازداشت حمید نوری (عباسی) را برای پانزدهمین بار متوالی به مدت چهار هفته تمدید کرد. بر اساس اعلام دادگاه از این پس برای این پرونده شاهد و شاکی تازه‌ای ثبت نخواهد شد.

دادگاه استکهلم روز سه‌شنبه پنجم ژانویه/ ۱۶ دی، حکم بازداشت حمید نوری (عباسی) را برای پانزدهمین بار متوالی به مدت چهار هفته تمدید کرد. بر اساس اعلام دادگاه از این پس برای این پرونده شاهد و شاکی تازه‌ای ثبت نخواهد شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

قرار بازداشت حمید نوری به اتهام جنایت علیه بشریت از طریق مشارکت در کشتار سال ۶۷ صادر و در طول بیش از یک سال گذشته، هر چهار هفته یک بار تمدید شده است. این شانزدهمین جلسه دادگاه حمید نوری بود و به حکم قاضی دادگاه او تا روز سه‌شنبه دوم فوریه/ ‌۱۴ بهمن همچنان در بازداشت خواهد ماند.

به دلیل اتهام‌های خاص وارد شده به حمید نوری، او در انفرادی و در شرایط خاص نگهداری می‌شود.

ایرج مصداقی، فعال مدنی و سیاسی و از جان‌به‌‌دربُردگان اعدام‌های سال ۶۷ که از شاهدان و شاکیان پرونده حمید نوری است، در حاشیه جلسه روز پنجم ژانویه ۲۰۲۱ می‌گوید:

«حمید نوری همچنان در بازداشت و سلول انفرادی با محدودیت‌های ویژه‌ای که دادستان درخواست کرده، باقی می‌ماند. این اولین حکم در سال جدید ۲۰۲۱ است و ما امیدوارم در ماه آینده مشخص بشود دادگاه حمید نوری چه زمانی برگزار و به جنایات او رسیدگی خواهد شد.»

به گفته مصداقی، موافقت دولت سوئد با برگزاری دادگاه برای حمید نوری یک پیروزی برای جنبش دادخواهی است:

«ما امیدواریم برای اولین بار یکی از مقامات مسئول در کشتار ۶۷ در مقابل عدالت پاسخگوی اعمالش بشود.»

حمید نوری ۶۰ ساله بعدازظهر روز شنبه ۹ نوامبر ۲۰۱۹/ ۱۸ آبان ۱۳۹۸ در فرودگاه آرلاندا در پایتخت کشور سوئد بازداشت شد. نخستین جلسه رسیدگی به شکایت علیه این متهم پنج روز پس از بازداشتش برگزار شد. او با ویزای یک‌ساله ایتالیا به اروپا رفته بود.

بر اساس آنچه دادستانی سوئد اعلام کرده، اتهام حمید نوری «نقض قوانین بین‌المللی از طریق جنایت علیه بشریت و قتل» به دلیل شرکت در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در ایران است.

زندانیان سیاسی سال‌های ۶۰ در ایران حمید نوری را به یاد می‌آورند و می‌گویند او با نام مستعار «عباسی»، دادیار زندان گوهردشت بوده است.  

بر اساس شهادت برخی از این زندانیان از جمله ایرج مصداقی، او با ناصریان -نام مستعار محمد مقیسه که ریاست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب را در اختیار داشت- کار می‌کرده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.