ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان طرح «ارتقاء جایگاه مجلس» را برای مقابله با قانون‌گذاری موازی ارائه دادند

بر اساس این طرح ۴۳ شورای عالی به جز شورای عالی امنیت ملی مکلف به ارائه مصوبات به مجلس می‌شوند. اگرچه این کار مشروط به «اخذ اذن رهبری» خواهد بود.

نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای «ارتقاء جایگاه مجلس» خبر داد. به گفته این نماینده مجلس بر اساس این طرح ۴۳ شورای عالی به جز شورای عالی امنیت ملی مکلف به ارائه مصوبات به مجلس می‌شوند.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، جمعه ۱۹ دی ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم (وابسته به سپاه پاسداران)، از تدوین طرحی برای ارتقاء جایگاه مجلس به عنوان قوه مقننه و مقابله با قانون گذاری موازی خبر داد. ابوترابی گفت:

«با توجه به این‌که در حال حاضر ۴۳ شورای عالی در کشور وجود دارد و هر کدام از این شوراها به نوعی در امر قانونگذاری دخالت دارند، باید این موضوع ساماندهی شود.»

ابوترابی با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا که منجر به تشکیل «ستاد مقابله با کرونا» شده گفت:

«برخی از  قوانین مصوب مجلس به دلیل تشکیل ستاد مقابله با کرونا اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر جلسات سران قوا برگزار می‌شود که در این جلسات قانون وضع می‌شود و با این شرایط مجلس در راس امور قرار ندارد.»

اشاره تلویحی نماینده نجف آباد در مجلس به «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه» است. نهادی که خرداد ماه سال ۹۷ به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تاسیس شد و یکی از جنجالی‌ترین تصمیم‌های اتخاذ شده در این شورا، افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین در آبان ۹۸ بود که به سلسله اعتراض‌های سراسری در بیش از ۱۲۰ کوچک و بزرگ انجامید.

مجلس شورای اسلامی همان زمان اعلام کرد که از تصویب افزایش قیمت بنزین اطلاعی نداشته و سعی کرد با این مصوبه مخالفت کند، اما رهبر جمهوری اسلامی مانع از این اقدام مجلس شد.

ابوالفضل ابوترابی در ادامه با تاکید بر این‌که شوراها و دستگاه‌های مختلف در امر قانونگذاری دخالت دارند، اظهار داشت که طرح تدوین شده توسط نمایندگان مجلس سعی دارد این مشکل را برطرف کند:

«در این طرح ذکر شده است که به جز شورای عالی امنیت‌ملی، تمامی شوراهای عالی مکلف هستند تا  مصوباتشان را به مجلس ارجاع دهند و اگر قانون‌گذاری جدید نبود تائید شود.»

به گفته ابوالفضل ابوترابی در طرح ارتقاء جایگاه مجلس پیشنهاد شده «شوراهای عالی که اذن رهبری را دارند، پس از اخذ اذن رهبری مکلف شوند مصوبات خود را به مجلس ارائه کنند تا بررسی شوند.»

ابوترابی همچنین از ارائه این طرح به هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون مربوطه برای انجام بررسی‌های لازم خبر داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.