ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اندونزی از پیداشدن جعبه سیاه و بقایای اجساد سرنشینان هواپیمای مفقود شده خبر داد

تیم جست‌وجو موفق شده است بقایای اجساد سرنشینان، تکه‌های لباس و آهن‌پاره را از سطح آب بیرون بکشد و غواصان نیز موفق به کشف بخش‌های دیگری از هواپیما از جمله جعبه سیاه شده‌اند.

دو روز پس از ناپدید شدن پرواز شماره «اس‌جی ۱۸۲» خطوط «سریویجایا ایر» اندونزی، مقام‌های این کشور از پیداشدن بخش‌هایی از این هواپیما و اجساد سرنشینان در دریای جاوا خبر دادند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

براساس بیانیه‌ای که یکشنبه ۱۰ ژانویه/۲۱ دی منتشر شد، غواصان بقایای بوئینگ ۷۳۷، را که روز جمعه کمی پس از بلندشدن از بین‌المللی جاکارتا سقوط کرده بود، در عمق ۲۳ متری آب‌های دریای جاوا پیدا کرده‌اند.

ساعاتی پیش نیز اعلام شده بود تیم جست‌وجو موفق شده است بقایای اجساد سرنشینان، تکه‌های لباس و آهن‌پاره را از سطح آب بیرون بکشد. غواصان هم موفق به کشف بخش‌های دیگری از هواپیما از جمله جعبه سیاه و قطعاتی که احتمالا اطلاعات پرواز را ثبت کرده‌اند، شده‌اند.

کشف اجساد و تکه‌های هواپیما پس از این صورت گرفت که نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد در محلی که با مختصات مکان سقوط هواپیمای خطوط هوایی سیرویجی مطابقت دارد، سیگنال دریافت کرده است.

به گفته وزیر حمل و نقل اندونزی این پرواز با یک ساعت تاخیر از فرودگاه بلند شده و چهار دقیقه پس از تماس خلبان با کنترل ترافیک هوایی برای صعود به ارتفاع ۸هزار و ۸۳۹ متری، از صفحه رادار ناپدید شده است.

این هواپیمای مسافربری از فرودگاه بین‌المللی «سوئکارنو-هتا» در جاکارتا به مقصد پونتیانک، شهری در استان کالیمانتان غربی اندونزی پرواز کرده بود.

دلیل سقوط هواپیما هنوز مشخص نیست و هیچ نشانی مبنی بر این‌که این حادثه بازمانده‌ای برجا گذاشته باشد، وجود ندارد.  

رئیس جمهوری اندونزی در یک سخنرانی به بازماندگان تسلیت گفت و اعلام کرد جستجوها ادامه دارد و دولت همه تلاش خود را برای نجات قربانیان انجام خواهد داد.

پلیس از خانواده ۶۲ سرنشین هواپیما که شامل هفت کودک و سه نوزاد می‌شدند، در خواست کرده اطلاعاتی که بتواند به تشخیص هویت اجساد کمک کند از جمله اطلاعات دندانپزشکی و نمونه DNA خود را در اختیار پلیس قرار دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.