ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران فولاد اهواز مانع تحمیل شورای اسلامی کار شدند

کارگران فولاد اهواز که به دنبال تشکل مستقل کارگری هستند، در بیانیه ای نوشتند: «شورای اسلامی، این لانه فساد و زدوبند و توطئه علیه کارگر در این شرکت جایی ندارد».

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد (فولاد اهواز) با تشکیل شورای اسلامی کار مخالفت کردند. آنها که به دنبال واقعیت بخشیدن به حق تشکل مستقل کارگری هستند، در بیانیه ای نوشتند: «شورای اسلامی این لانه فساد و زدوبند و توطئه علیه کارگر در این شرکت جایی ندارد».

عکس از آرشیو- صحنه ای از راهپیمایی اعتراضی کارگران فولاد در شهر اهواز

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد صبح دوشنبه ۲۲ دی مراسم تشکیل شورای اسلامی کار را که در مسجد این کارخانه در جریان بود بر هم زدند و به این ترتیب طرح وزارت کار، کارفرما و خانه کارگر برای تحمیل تشکل فرمایشی به کارگران این کارخانه را ناکام گذاشتند.

به‌رغم آن که کارگران پیش تر هشدار داده بودند به تحمیل شورای اسلامی کار از سوی اداره کار و عوامل کارفرما تن نخواهند داد، صبح امروز نمایندگان اداره کار وارد شرکت شدند تا با حمایت حراست و سایر عوامل کارفرما بساط رای گیری برای تشکیل شورای اسلامی کار را در مسجد شرکت برگزار کنند.

جمعی از کارگران فولاد اهواز در گزارشی که اتحادیه آزاد کارگران ایران در تلگرام منتشر کرد، نوشته‌اند:

«ما کارگران گروه ملی روزهای قبل بارها از راه‌های مختلف اعلام کرده بودیم شورای اسلامی، این لانه فساد و زدوبند و توطئه علیه کارگر در این شرکت جایی ندارد و هشدار داده بودیم که جلوی برگزاری آن را خواهیم گرفت. انتظار داشتیم این هشدار و مخالفت ما را جدی بگیرند و سعی نکنند تا قدرت و اتحاد ما را دوباره آزمایش کنند».

ماموران اداره کار در پنج سال اخیر نسبت به اعتراض و اعتصاب کارگران که بارها اعتراض به راهپیمایی خیابانی کشیده شده، بی تفاوت بوده‌اند امروز «دلسوز کارگر» شده و به شرکت آمده بودند تا برای کارگران تشکل ایجاد کنند.

به نوشته‌ی کارگران، «عوامل اداره کار و مدیریت شرکت امروز در حال آماده سازی خود برای انتخابات بودند که با سیل جمعیت کارگران معترض و مخالف مواجه شدند و با ایستادگی و اتحاد قبل از شروع توطئه موفق شدیم جلوی آن را گرفته و عوامل اجرایی اداره کار را از شرکت بیرون کنیم».

کارگران فولاد اهواز تاکید کرده‌اند:

ما کارگران بازهم می‌گوییم شورای اسلامی کار را به رسمیت نمیشناسیم و یکصدا میگوییم اینجا گروه ملی است و کارگران تصمیم گیرنده اصلی هستند نه مقامات فاسد که هنری غیر از دزدی و اختلاس و سرکوب ندارند. ما خودمان تشکل مستقل خودمان را ایجاد می‌کنیم».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خواهش

    خواهش دوستان و رفقای گرامی زمانه خواهش می شود که مطالبی را که راجع به کارگران فولاد اهواز است, حذف ننموده و لطفا به اشتراک بگذارید. مخلص شما مجید

  • محسن

    چرا شما منتظرید دولت براتون تشکل بزنه تشکلتون رو تشکیل بدید جمهوری اسلامی هم قبول نکرد به جهندم جامعه های بین المللی کارگی با شمان