ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسوایی اداره مالیات هلند: رهبر حزب کارگر کناره‌گیری کرد، احتمال سقوط کابینه

رفتار تبعیض آمیز اداره مالیات هلند با حدود ۲۶ هزار پدر و مادر (غالبا مهاجر) که تقاضای یارانه مراقبت از کودکان آن‌ها به طور ناعادلانه از سوی اداره مالیات با برچسب سوء استفاده و کلاهبرداری رد شده بود، عواقب سیاسی خود را آشکار کرد. کابینه هلند با خطر سقوط روبه‌روست.

رسوایی مربوط به رفتار تبعیض آمیز اداره مالیات هلند با حدود ۲۶ هزار پدر و مادر (اغلب مهاجر) که تقاضای یارانه مراقبت از کودکان آن‌ها به طور ناعادلانه از سوی اداره مالیات با برچسب‌های سوء استفاده و کلاهبرداری رد شده بود، عواقب سیاسی خود را آشکار کرد.

.لودویک آشِر رهبر حزب سوسیال دمکرات هلند (حزب کارگر) از رهبری حزب کناره گیری کرد.

در پی این رسوایی تبعیض‌آمیز اداره مالیات هلند، پنج‌شنبه ۱۴ ژانویه/ ۲۴ د‌ی‌ماه لودویک آشِر رهبر حزب سوسیال دمکرات هلند (حزب کارگر) که در دولت قبلی وزیر امور اجتماعی بود، از رهبری حزب کناره‌گیری کرد.

کابینه هلند نیز با خطر سقوط روبه‌روست. مارک روته نخست وزیر هلند گفت روز جمعه کابینه دراین‌باره نشست اضطراری خواهد داشت و درباره بحران به وجود آمده بحث خواهند کرد.

این رسوایی به قانون دریافت یارانه برای نگهداری و مراقبت از کودکان مربوط است؛ بر مبنای آن والدینی که هر دو شاغل هستند یا پدران و مادران تنها می‌توانند برای مراقبت از فرزندان خود یارانه دریافت کنند.

یارانه مراقبت از کودک تحت مسئولیت وزارت امور اجتماعی قرار دارد و مجری پرداخت آن اداره مالیات هلند است. اداره مالیات در یک بازه زمانی که حداقل دوره ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ را در بر می‌گیرد، از پرداخت یارانه مراقبت کودک به حدود ۲۶ هزار خانواده مشمول - که اغلب خانواده‌های مهاجر را در بر می‌گیرد ـ خودداری و آن‌ها را به کلاهبرداری متهم کرده است. این بی عدالتی و تبعیض سبب ایجاد مشکلات مالی و اجتماعی مختلفی برای این خانواده‌ها شده و در مواردی به جدایی والدین انجامیده است. اغلب والدین قربانی مهاجر و یا پس زمینه مهاجر دارند یا نسل‎های بعدی خانواده‌های مهاجر ساکن هلند هستند.

با شکایت تعدادی از والدین، بحث به پارلمان کشیده شد. کمیته تحقیقی که پارلمان برای بررسی این پرونده تشکیل داد، تخلفات را ناشی از جهت‌گیری نهادینه شده، نقض اصول اساسی حاکمیت قانون، ناکارایی اداره مالیات دانستند و آن را تبعیض‌آمیز خواندند.

در آن دوره لودویک آشر، رهبر حزب کارگر که اکنون در اپوزیسیون قرار دارد، وزیر امور اجتماعی بود و تعدادی از وزرا و معاونین کابینه‌ی فعلی نیز در آن ایام دارای مسئولیت دولتی بودند.

لودویک آشِر اعلام کرد در مارس ۲۰۲۱، پس از پایان دوره نمایندگی خود از سیاست کناره‌گیری می‌کند.

امشب چهار حزب تشکیل دهنده کابینه هلند (حزب لیبرال VVD حزب نخست وزیر مارک روته و بزرگ‌ترین حزب ائتلاف، حزب دمکرات مسیحی، اتحادیه مسیحیان، و حزب لیبرال دمکرات موسوم به دی ۶۶) هر یک برای تصمیم‌گیری دراین‌باره تشکیل جلسه دادند. فردا در شورای وزیران تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

رادیو و تلویزیون دولتی هلند (NOS) پنج‌شنبه شب به نقل از منابع نزدیک به کابینه نوشت «همه چیز حکایت از حتمی بودن پایان کار دولت دارد».

در صورتی که کابینه سقوط کند، مارک روته، نخست وزیر استعفای کابینه را به ویلم الکساندر، شاه هلند تقدیم می‌کند، اما کابینه با اختیارات محدود تا انتخابات مجلس در مارس سال جاری، به کار خود ادامه خواهد داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    مطابق تجارب قبلی، افرادی که در دولتها، برخوردهای ضد مهاجرتی را تبلیغ می‌کنند، معمولاً افرادی فاسدند که اگر فرصت بیابند، سوء استفاده می‌کنند. این موضوع مربوط به یک کشور و گروه خاص یا حزب خاصی هم نمی‌شود. شاید بتوان بعنوان روانشناسی افراد از این نوع رفتار سیاسی دولت مردان استفاده کرد. برای مثال ترامپ یکی از ضد مهاجر پذیرترین روسای جمهور آمریکا بود، نهایتاً مشکلات فراوانی برای کشورش بوجود آورد. یا دولت اتریش و رسوایی مالی حزب راستی آن کشور در سال گذشته. این حزب هم ضد مهاجر است. دولت هلند هم اخیراً مقررات سخت گیرانه‌ای برای مهاجران وضع کرد. و بهترین نمونه ج.ا است. یکی از فاسد ترین دولتهای روی کره زمین، که قوانین ضد مهاجرت آن باید شهره خاص و عام باشد.