ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در آمریکا یک مرد رنگین‌پوست مبتلا به کرونا اعدام شد

در ادامه اقدامات ترامپ برای اجرای احکام فدرال اعدام، کوری جانسون در زندانی واقع در ایالت ایندیانا با تزریق ماده کشنده باربیتورات اعدام شد.

در آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ادامه اقدامات او برای اجرای احکام فدرال اعدام، کوری جانسون، یک زندانی رنگین‌پوست مبتلا به کووید-۱۹در زندانی واقع در ایالت ایندیانا با تزریق ماده کشنده باربیتورات اعدام شد.   

کوری جانسون در زندانی واقع در ایالت ایندیدانا با تزریق ماده کشنده باربیتورات اعدام شد

رویترز گزارش داد دولت ایالات متحده آمریکا شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ ژانویه/۲۵ دی کوری جانسون متهم به قتل هفت نفر را اعدام کرد و به این ترتیب یکی از دو اعدام فدرال برنامه‌ریزی شده در روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ انجام شد.

وکلای این رنگین‌پوست آمریکایی از دیوان عالی آمریکا خواسته بودند که به دلیل ابتلای موکلشان به کووید-۱۹، اعدام او را به پس از بهبودی و درمان او موکول کنند اما دیوان عالی آمریکا، عالی‌ترین نهاد قضایی در این کشور با این درخواست مخالفت کرد.

حکم اعدام فدرال جانسون با تزریق مواد کشنده در یک زندان واقع در ایالت ایندیدانا انجام شد.

جانسون در سال ۱۹۹۲ در جریان مبارزه با حلقه‌ای از توزیع‌کنندگان مواد مخدر بازداشت و به اتهام قتل هفت زن به اعدام محکوم شد. ضریت هوشی جانسون ۷۷ درصد تشخیص داده شد و بر اساس قوانین داخلی آمریکا ضریب هوشی ۷۰ تا ۷۵ درصد به عنوان معلولیت روحی شناخته می‌شود. وکلای او گفته بودند دادگاه در سال ۱۹۹۳ ضریت هوشی واقعی جانسون را به درستی اندازه‌گیری نکرده بود و ضریب هوشی واقعی او کمتر از آن مقدار است و لذا به معلولیت روحی مبتلاست و بر اساس قوانین داخلی آمریکا نباید اعدام شود.

طبق برنامه دولت ترامپ، قرار است حکم اعدام فدرال داستین هیگز، یک مرد رنگین‌پوست دیگر که او هم به کووید-۱۹ مبتلاست، جمعه ۱۵ ژانویه/ ۲۶ دی اجرا شود.

 چهارشنبه گذشته لیزا مونتگومری تنها زنی که بعد از ۷۰ سال در آمریکا با حکم اعدام فدرال روبه‌رو بود و چندین بار به دلایل مشکلات روانی حکم اعدامش متوقف شده بود، در نهایت با تزریق کشنده اعدام شد.

انتظار می‌رود با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا در طی روزهای آینده، مخالفت‌ها با صدور و اجرای احکام اعدام در این کشور شکل جدی‌تری به‌ خود بگیرد. جو بایدن، رئیس جمهوری آینده ایالات متحده از ماه‌ها قبل و در جریان کارزارهای انتخاباتی‌اش اعلام کرده بود مخالف اعدام است.

کاملا هریس هم که معاون رئیس جمهوری خواهد بود، از چهره‌های مطرح در مخالفت با اعدام در آمریکاست.

  • بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میلاد

    عجیبه که در این سایت از عبارت مناقشه برانگیز "رنگین پوست" استفاده میشه. بهتر نیست از عبارت آفریقایی تبار یا جایگزین های دیگه استفاده کنید؟ فکر نمیکنید که سفید٬ زرد٬ سبز تیره٬ و سرخ هم همونقدر "رنگ" هستن که سیاه است؟ و دقیقا به همین خاطره که این عبارت بار تبعیض نژادی داره؟ آیا نمیدونید که این عبارت در چه فضای زمانی و مکانی خلق شده؟ همون فضایی که عبارتی مثل جهان سوم رو باب کرده و هنوز هم ازش استفاده میکنه؟ ...