ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی از موشک بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی رونمایی کرد

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا کمتر از یک هفته دیگر وارد کاخ سفید می‌شود. او وعده داده مواضعی سرسخت‌تر از دونالد ترامپ علیه کره شمالی اتخاذ خواهد کرد.

کره شمالی در یک رژه نظامی از یک موشک بالیستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی رونمایی کرد.

موشک‌ بالستیک و پرچم کره شمالی- عکس تزئینی از Shutterstock

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که جمعه ۱۵ ژانویه / ۲۶ دی پیونگ‌یانگ در یک رژه نظامی از از یک موشک بالیستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی. خبرگزاری کره شمالی نوشت:

«قدرتمندترین سلاح هسته‌ای دنیا موشک‌های بالستیک با قابلیت شلیک از زیردریایی یکی پس از دیگری وارد میدان شده و قدرت نیروهای مسلح را به نمایش می‌گذارند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این رژه نظامی همزمان با برگزاری مراسم کنگره خلق حزب کارگران برگزار شد. این مراسم هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با کلاه پوست، بارانی و دستکش چرمی مشکی در این مراسم شخصاً حضور داشت.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا کمتر از یک هفته دیگر وارد کاخ سفید می‌شود. او وعده داده مواضعی سرسخت‌تر از دونالد ترامپ علیه کره شمالی اتخاذ خواهد کرد.

ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری خود، سه بار با کیم دیدار کرد اما هیچ کدام از این دیدارها به نتیجه نرسیدند. او از رهبر کره شمالی به عنوان «دوست خوب» یاد کرده بود. به همین سبب هم جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مناظرات انتخاباتی از دونالد ترامپ انتقاد کرده بود.

تصاویری که خبرگزاری رسمی کره شمالی از رژه نظامی در مراسم کنگره خلق حزب کارگران منتشر کرده حداقل چهار موشک بزرگ را نشان می‌دهد. شبکه الجزیره می‌نویسد که این موشک‌ها شکل تکامل‌یافته‌تری از موشک‌های «پوگ‌کوگ‌سونگ‌»اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. در مراسم کنگره خلق حزب کارگران که پنج سال قبل هم برگزار شد، کیم جونگ‌اون در طی سخنان بی‌سابقه‌ای گفته بود وضع اقتصادی کشورش «بدتر از بد» است و به این ترتیب پیامدهای تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل و آمریکا را به رسمیت شناخته بود.  

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    مورد اخر امروز سرعتومنا همراه اول گرفته و مبایست طبق اوزشهای قبلی نقل مکان کنم به ایرانسل پس با اجازه شما من برم اپراتور عوض کنم میدونید چرا من نشستم به سانسور شکستن شبیه توف میمونه که بندازی تو صورت حکومت مستبد شکستن سانسور حجمما دانلود کنم دلم نسوزه و برم فعلن عزت زیاد