ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نارضایتی مجلس از نپذیرفتن پیشنهاد تهاتر کالا با کره جنوبی

یک عضو هیأت رئیسه مجلس از وزارت خارجه جمهوری اسلامی خواست اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی را یا بازگرداند و یا با کالاهای ضروری تهاتر کند.

یک عضو هیات رئیسه مجلس از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی خواست اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی را یا بازگرداند و یا با کالاهای ضروری تهاتر کند. وزارت امور خارجه ایران پیشنهاد تهاتر کالا برای حل مسئله مرتبط با توقیف نفتکش کره جنوبی را نپذیرفته بود.

نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی

ناصر موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۶ دی در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت:

«متأسفانه عملکرد وزارت امور خارجه در زمینه اقتصادی بسیار ضعیف بوده و به عبارت بهتر می‌توان گفت که وزارت امور خارجه در زمینه اقتصادی عملکرد قابل قبولی نداشته است.»

موسوی لارگانی در ادامه مصاخبه با مهر افزود:

«اگر دیپلماسی اقتصادی ما قوی بود، یا می‌توانستیم اموال و دارایی‌های بلوکه شده خود از کره جنوبی را برگردانیم و یا آن که می‌توانستیم این هفت میلیارد دلار را با انواع کالا و نیازهای ضروری کشور که مجبور به واردات آن هستیم، تهاتر کنیم.»

از ۱۵ دی تاکنون سپاه پاسداران یک فروند نفتکش کره جنوبی را توقیف کرده است. چهارشنبه گذشته دو هیأت دیپلماتیک کره جنوبی که برای آزادسازی نفتکش توقیف شده و خدمه آن و همچنین برای گفت‌‌وگو درباره منابع ارزی مسدود شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به تهران سفر کرده بودند، بدون حصول نتیجه تهران را به مقصد سئول ترک کردند. ریاست این هیأت‌ها را چوی جو کانگ، قائم‌مقام وزیر خارجه کره جنوبی به عهده داشت.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران روز گذشته گفته بود هیأت مذاکره‌کننده کره‌ای به «بهانه‌های مختلف» پیشنهاد کرده بود که به ایران شماری آمبولانس و دستگاه‌های آزمایش کرونا بدهند که جمهوری اسلامی این پیشنهادها را رد کرد. همتی گفت:

 «منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی با ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود و کره باید هفت میلیارد دلار ایران را همراه با سود این پول برگرداند، چراکه هم‌اکنون کره در حال استفاده از منابع ایران است.»

احتمالاً ناصر موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به سبب رد پیشنهاد تهاتر کالا با دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی وزارت امور خارجه را هدف انتقادات خود قرار داده است.

قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی بعد از شکست مذاکرات در تهران، در دیدارهایی که به صورت جداگانه با محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه و سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور در امور خارجه قطر در دوحه داشت، خواهان میانجیگری قطر برای حل مسئله مرتبط با توقیف اخیر کشتی کره جنوبی توسط ایران شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.