ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲ کشته در حمله به ولسوالی غوریان، دو کشته در انفجاری در کابل

افغانستان باز شاهد چند حمله بوده است. ولسوالی غوریان و کابل هدف این حملات بوده‌اند.

منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند که افراد نفوذی گروه طالبان ۱۲ نفر از نیروهای «خیزش مردمی» را در ولسوالی غوریان کشته‌اند.

به گفته این منابع محلی، روز شنبه ۲۷ دی‌/ ۱۶ ژانویه شماری از نفودی‌های طالبان شبانه وارد پایگاه نیروهای خیزش مردمی در این ولسوالی شده بودند و پس از گلوله‌باری بر این نیروها، سلاح و تجهیزات جنگی آنان را نیز با خود برده‌اند.

عکس از روزنامه ۸صبح

روزنامه ۸ صبح گزارش کرده که به گفته مقام‌های امنیتی هرات این رویداد ساعت ۹:۰۰ جمعه‌شب رُخ‌ داده است و افراد وابسته به گروه طالبان وارد پایگاه نیروهای خیزش مردمی در این ولسوالی شده بودند.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی فرماندهی پلیس هرات، با انتشار یک پیام صوتی وقوع این رویداد را تائید کرده و گفته در این رویداد ۱۲ نفر از نیروهای خیزش مردمی جان باخته‌اند. او در این پیام صوتی افزوده است که نفوذی‌های طالبان پس از گلوله‌باری بر این نیروها، تمام سلاح و تجهیزات جنگی‌ آنان را نیز با خود برده‌اند.

به گفته او، هیأتی برای بررسی این رویداد تعیین شده است.

درست یک هفته‌ پیش نیز جنگ‌جویان طالب وارد بازار این ولسوالی شده‌ بودند که در اثر حمله این گروه چهار نیروی امنیتی از جمله فرمانده پلیس ولسوالی غوریان کشته شدند.

در ماه‌های اخیر ولسوالی غوریان در غرب ولایت هرات و از ولسوالی‌های هم‌مرز با ایران، محل حملات پراکنده طالبان به ساختمان‌های حکومتی و درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان بوده است.

حملات خودی از سال ۲۰۱۲ در میان نیروهای افغان افزایش یافته و باعث نگرانی زیادی در میان مقام‌های افغانستان شده است.

انفجار در کابل

در رویدادی دیگر، در پی انفجاری در مربوطات حوزه سوم شهر کابل دو پلیس کشته شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده‌ است.

عکس از روزنامه ۸صبح

فردوس فرامرز، سخنگوی پلیس کابل به روزنامه ۸صبح گفته است که این انفجار ساعت ۹:۱۵ صبح روز شنبه، بیست‌وهفتم جدی/دی در جاده دانشگاه کابل از مربوطات حوزه سوم امنیتی رخ داده است.

این انفجار یک خودرو از نوع لندکروزر را هدف قرار داده است.

به گفته فرامرز، قربانیان از منسوبان فرماندهی پلیس شهر کابل بوده‌اند.

مسوولیت این انفجار را فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.

دیشب هم نیز شهر کابل شاهد انفجاری در مربوطات ناحیه هفدهم بود که به دنبال آن یک نفر کشته شد.

در ماه‌های اخیر که مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان در قطر جریان دارد خشونت‌ها در افغانستان نیز افزایش یافته است. برخی بر این نظرند که طالبان با ادامه خشونت‌های خود می‌خواهد در مذاکرات امتیاز بگیرد.

دور دوم مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان سه‌شنبه ۵ ژانویه / ۱۶ دی آغاز ‌شد.

همزمان با آغاز دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز خواهان توجه طرف‌های مذاکره‌کننده به ضرورت آتش‌بس فوری، اهمیت مشارکت قربانیان و درنظرگرفتن حقوق بشر و حقوق قربانیان در دستور کار مذاکرات صلح شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.