ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه آزاد کارگران ایران: واکسیناسیون رایگان و بدون تبعیض باید فورا برای همه کارگران انجام شود

اتحادیه آزاد کارگران ایران با صدور بیانیه‌ای، اقدامات مقامات حکومتی ایران در زمینه کرونا را «تعرض به جان و زندگی افراد جامعه» توصیف کرد و خواستار انجام واکسیناسیون فوری و رایگان برای همه کارگران و دیگر افراد جامعه ایران شد.

به‌دنبال سخنان جنجالی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره ممنوعیت ورود واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی به ایران و در سایه نبود اراده جدی در دولت حسن روحانی برای تهیه و توزیع این واکسن، اتحادیه آزاد کارگران ایران با صدور بیانیه‌ای، اقدامات مقامات حکومتی ایران در این زمینه را «تعرض به جان و زندگی افراد جامعه» توصیف کرد و خواستار انجام واکسیناسیون فوری و رایگان برای همه کارگران و دیگر افراد جامعه ایران شد.

تست کرونا کارگران شهرداری تهران - عکس: روزنامه همشهری

در این بیانیه با اشاره به شیوع ویروس مرگبار کرونا در ایران و «ده‌چندان شدن فقر و فلاکت عمومی» ناشی از این بحران، آمده: 

«جامعه ایران خسته و منزجر از تمامی بی‌حقوقی‌های تحمیلی، فقر و فلاکت گسترده و سرکوب هر نوع صدای حق‌خواهی و مطالبه‌گری است و دیگر تداوم این مشکلات و بازی دادن جان انسان‌ها در مواجهه با بیماری کرونا را برنمیتابد.»

نویسندگان این بیانیه قاطعانه خواستار انجام واکسیناسیون «سراسری، رایگان و بدون تبعیض» برای همه افراد جامعه شده‌اند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز ۱۹ دی‌ماه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران «ممنوع» است و به فرانسه هم «سر ماجرای خون‌های آلوده خوش‌بین نیست.» 

اتحادیه آزاد کارگران ایران اما در ادامه بیانیه خود اعلام کرده: «تعرض به جان و زندگی افراد جامعه باید به فوریت پایان پذیرد و واکسیناسیون عمومی و رایگان کلیه کارگران در مراکز کاری و صنعتی و تمامی آحاد و افراد جامعه برای مقابله با بیماری کرونا بر اساس توصیه‌های سلامت جهانی و استفاده از واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی فوراً و بدون تبعیض و رایگان انجام گیرد.»

این نهاد صنفی، گروه‌های کاری نظیر پزشکان و کادر درمان، معلمان و دانش آموزان، کارگران مراکز صنعتی و زندانیان در سراسر کشور را آسیب پذیرترین اقشار جامعه در برابر خطر ابتلا به کرونا توصیف کرده و در همین زمینه اعلام کرده:

 «تا زمانی که شیوع این بیماری وجود دارد جان انسان‌ها به خصوص در اماکنی که کار و زندگی به صورت گروهی و جمعی در جریان است در مخاطره بسیار جدی قرار دارد.»

هم زمان با صدور این بیانیه از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران، برخی از فعالان کارگری و نهادهای صنفی از جمله «کانون صنفی فرهنگیان گیلان» هم برای مطالبه واکسیناسیون عمومی مطابق با استاندارد‌های جهانی مورد پذیرش سازمان بهداشت جهانی، بیانیه‌هایی را صادر کرده‌اند.

در همین زمینه: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.