ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

دولت ترامپ در روزهای پایانی خود، در راستای فشار حداکثری علیه ایران، هفت شرکت‌ ایرانی، چینی و اماراتی را تحریم کرد و سه نهاد ایرانی را در فهرست سیاه قرار داد.

دولت ایالات متحده روز جمعه در راستای فشار حداکثری خود علیه ایران تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های ایرانی، چینی و اماراتی اعمال کرد و سه نهاد ایرانی را در فهرست سیاه قرار داد. علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که تحریم‌ها علیه صنعت فلزات ایران را گسترش می‌دهد و همه کسانی را که آگاهانه در وارادات ۱۵ فلز خاص به ایران نقش دارند تحریم می‌کند.

ترامپ در روزهای آخر ریاست‌جمهوری خود تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کرد، تصویر از Shutterstock

ایالات متحده جمعه ۱۵ ژانویه/ ۲۶ دی تحریم‌های بیشتری را علیه شرکت‌های ایرانی، چینی و اماراتی اعمال کرد. این شرکت‌ها متهم هستند که با خطوط حمل و نقل جمهوری اسلامی روابط بازرگانی دارند. سه نهاد ایرانی نیز به اتهام گسترش جنگ‌افزارهای متعارف تحریم شده اند.

این تحریم‌ها آخرین قدم‌ها در دنباله‌ای از اقدامات ایالات متحده برای افزایش فشار بر تهران است. در کمتر از یک هفته باقیمانده از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ این فشارها افزایش یافته‌اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که واشنگتن هفت شرکت شامل شرکت چینی در حوزه فولاد به نام ژیانگیاین و یک شرکت اماراتی در حوزه ساختمان‌سازی را تحریم کرده است. این شرکت‌ها به خاطر همکاری با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تحریم شده اند. علاوه بر این، شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، و شرکت خطوط دریایی پیام سفیران دریا از جمله شرکت‌هایی هستند که به فهرست جدید تحریم‌های آمریکا افزوده شدند.

پمپئو گفت که آمریکا دو فرد را نیز که در حمل و نقل فولاد به ایران نقش داشته اند، تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا محمدرضا خیابانی مدرس، رئیس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و رضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه را به فهرست افراد تحریم‌شده خود افزوده است.

پمپئو همچنین گفت که سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران نیز به خاطر نقش‌شان در گسترش جنگ‌افزارهای متعارف در فهرست سیاه قرار گرفته اند.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روز جمعه صادر کرد، گفت که وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های خود علیه تجارت فلزات به ایران را گسترش می‌دهد.

در این بیانیه آمده که همه کسانی که آگاهانه ۱۵ فلز مشخص را به ایران وارد می‌کنند، تحت تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند. به باور وزارت خارجه آمریکا این ۱۵ فلز شامل انواع خاص فولاد و آلومینیوم در برنامه‌های موشکلی بالستیک، نظامی و برنامه هسته‌ای ایران کاربرد دارند.

ترامپ طی چهار سال ریاست‌جمهوری خود تلاش کرده است تهران را وادار کند در خصوص برنامه‌های هسته‌ای، موشک بالستیک و فعالیت‌هایش در منطقه بار دیگر با ایالات متحده وارد مذاکره شود. استدلال او این بود که توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام که در سال ۲۰۱۵ بین تهران و قدرت‌های جهان امضا شده بود، به اندازه‌ کافی جامع نیست. ترامپ به همین علت در مارس ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) توافق هسته‌ای را ترک کرد و تحریم‌ها علیه تهران را حتی شدیدتر از پیش به اجرا گذاشت.

جو بایدن رئیس‌جمهوری دموکرات که قرار است از چهارشنبه کار خود را آغاز کند، گفته است اگر تهران پایبندی بی‌چون و چرا به توافق هسته‌ای را ادامه دهد، به این توافق بازخواهد گشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    لقب جدید پامپئو "دیپلمات خرابکار" می باشد و متهم به "خرابکاری دیپلماتیک خالص." Trump and Pompeo’s campaign of ‘diplomatic vandalism’ WP