ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد قربانیان کرونا در جهان از دو میلیون نفر فراتر رفت

تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان تنها طی سه ماه گذشته دو برابر شده است. در واکنش به این آمار، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره تاثیر «ویروس منحوس» بر جهان شکوه سر داد.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان تنها طی سه ماه گذشته دو برابر شده و از مرز دو میلیون نفر فراتر رفته است. همزمان با اعلام این آمار، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره تاثیر «ویروس منحوس» بر جهان شکوه سر داد.

Aerial view of the Nossa Senhora Aparecida cemetery where COVID-19 victims are buried daily, in the neighbourhood of Taruma, in Manaus, Brazil, on June 2, 2020 during the novel coronavirus pandemic. - The pandemic has killed at least 375,555 people worldwide since it surfaced in China late last year, according to an AFP tally at 1100 GMT on Tuesday, based on official sources. Brazil is the fourth worst-hit country with 29,937 deaths so far. (Photo by Michael DANTAS / AFP)
تصویر هوایی از یک قبرستان در مانائوس برزیل، جایی که قربانیان کووید ۱۹ دفن می‌شوند. تصویر از Michael DANTAS / AFP

گوترش روز جمعه ۱۵ ژانویه/ ۲۶ دی در پیامی ویدئویی این برهه تاریخی جهان را توصیف کرد: «جهان‌مان به یک مرحله تراژیک رسیده است.»

او گفت که «پشت این عدد شوک‌کننده نام‌ها و چهره‌هایی هستند: لبخندی که حالا یک خاطره است، صندلی‌ای که پشت میز شام همیشه خالی می‌ماند، اتاقی که سکوت یک معشوق در آن می‌پیچد.»

گوترش از جهان خواست که برای تامین مالی تلاش‌ها برای واکسیناسیون همبستگی بیشتری نشان دهند و از شهروندان خواست که به قوانین بازدارنده علیه گسترش ویروس شامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک پایبند بمانند.

داده‌های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که کویید روز جمعه به یکی از اهداف آخر خود دست یافته است. در سال ۲۰۲۱ تا کنون روزانه ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن جان خود را بر اثر ابتلا به کووید از دست داده‌اند، یعنی در هر هشت ثانیه یک نفر جان خود را به خاطر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهد.

در سپتامبر ۲۰۲۰، یعنی ۹ ماه بعد از شناسایی اولین مورد ویروس جدید کرونا در ووهان چین، آمار قربانیان این ویروس در جهان از یک میلیون نفر عبور کرد. اما حالا این آمار طی سه ماه گذشته، دو برابر شده است.

برخی از کشورهایی که از همه بدتر تحت عوارض این ویروس قرار گرفتند – شامل ایالات متحده، برزیل، مکزیک و بریتانیا – شاهد افزایش قابل توجه تعداد بیماران و قربانیان هستند.

ایالات متحده بالاترین آمار مرگ‌و میر در جهان را دارد و با بیش از ۳۸۶ هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید این کشور یکی از هر چهار مرگ در جهان را از آن خود کرده است.

بعد از ایالات متحده، برزیل با بیش از ۲۰۷ هزار مرگ، هند با ۱۵۲ هزار مرگ، مکزیک با ۱۳۸ هزار مرگ و بریتانیا با ۸۶ هزار مرگ در مقام‌‌های بعدی قرار دارند.

این پنج کشور با یکدیگر دارای تقریبا نیمی از موارد فوت ناشی از کویید ۱۹ هستند. این در حالی است که این پنج کشور فقط ۲۷ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند.

اروپا یکی از آسیب‌دیده‌ترین مناطق جهان از کروناست و بیش از ۶۱۵ هزار مورد مرگ ناشی از کرونا (معادل ۳۱ درصد از کل مرگ‌و میر ناشی از کرونا در جهان) در این قاره رخ داده است.

آمار ابتلا در کشورهایی مثل مکزیک در حال افزایش است. نرخ ابتلا در مکزیک روز جمعه دو برابر این نرخ در هفته گذشته بود. در برزیل در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ هزار و ۱۹۸ بیمار دیگر شناسایی شده است.

چین جایی که اولین مورد ویروس کرونا را کشف کرد، اعلام کرده که ۱۳۰ مورد جدید ابتلا به ویروس روز جمعه ثبت شده است. در شمال شرقی چین منطقه‌ای با جمعیت بیش از ۲۸ میلیون نفر قرنطینه شده است.

گوترش در سخنرانی خود به مناسبت دو میلیون مرگ بر اثر گرونا از رهبران جهان خواست تا «اعتماد و دانش درباره واکسن را با ارتباط موثر مبتنی بر واقعیات افزایش دهند.»

اما در برزیل، کشوری که به طور متوسط در هر روز هزار نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ از دست می‌دهند، جاییر بولسونارو رئیس‌جمهوری بارها امنیت واکسن را زیر سوال برده و گفته است که خودش نیز از زدن واکسن اجتناب می‌کند.

بر اساس پژوهش دانشگاه آکسفورد، تاکنون ۳۵ میلیون دوز از واکسن‌های مختلف کووید در سرتاسر جهان تزریق شده و بسیاری از آنها در کشورهای ثروتمند مثل بریتانیا مصرف شده است.

در ایالات متحده جو بایدن رئیس‌جمهوری آینده قول داده که در ۱۰۰ روز اول ریاست‌جمهوری خود ۱۰۰ میلیون آمریکایی را واکسینه کند.

هند، روز شنبه یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های واکسیناسیون در جهان را آغاز کرد که هدفش واکسینه کردن حدود یک‌چهارم جمعیت کشور در ماه‌های آینده است. کارگران بخش بهداشت، سالمندان و افراد پرخطر در اولویت هستند.

در روز اول این برنامه قرار بوده است که ۳۰۰ هزار نفر در سه‌هزار مرکز واکسینه شوند.

اما در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مثل برزیل، واکسیناسیون تازه باید آغاز شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.