ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اورشلیم‌پست: انتصاب دیوید کوهن به معاونت سیا در راستای تلاش بایدن برای بازگشت به برجام است

جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده جمعه اعلام کرد که دیوید کوهن معاون سابق سیا، به پست قبلی خود بازخواهد گشت. اورشلیم پست با انتشار یادداشتی ادعا کرد که تجربه کوهن به عنوان یکی از مجریان تحریم‌ها علیه ایران، به هدف بایدن برای بازگشت سریع به برجام کمک خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده جمعه اعلام کرد که دیوید کوهن معاون سابق سیا، به پست قبلی خود بازخواهد گشت. اورشلیم پست با انتشار یادداشتی ادعا کرد که تجربه کوهن به عنوان یکی از مجریان تحریم‌ها علیه ایران، به کمک بایدن‌ای خواهد آمد که هدفش بازگشت هرچه سریعتر به توافق هسته‌ای با ایران است.

نماد آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا)/ تصویر از Shutterstock

جو بایدن رئیس‌جمهور جدیدا منتخب ایالات متحده جمعه ۱۵ ژانویه/۲۶ دی اعلام کرد که دیوید کوهن معاون سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به پست قبلی خود بازخواهد گشت. کوهن سمت بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در دولت اوباما معاونت سیا را در اختیار داشت.

انتخاب این مقام نیازی به تایید سنای آمریکا ندارد و بنابراین کوهن می‌تواند کار خود را همزمان با مراسم سوگند ریاست‌جمهوری در روز ۲۰ ژانویه آغاز کند.

بایدن اوایل این هفته نیز دیپلمات آمریکایی ویلیام برنز را به سمت ریاست سیا انتخاب کرد. برنز اولین رئیس سیا در تاریخ این سازمان است که از وزارت خارجه وارد این نهاد می‌شود. از این رو تجربه رسمی کوهن در حوزه اطلاعات نقش تکمیلی مهمی در اداره این سازمان خواهد داشت.

کوهن پیش از خدمت در سازمان سیا در وزارت خزانه‌داری آمریکا در جمع‌آوری اطلاعات مالی و تروریسم و در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت‌های خارجی از جمله روسیه، ایران و کره شمالی نقش مهمی ایفا کرد.

حالا روزنامه اورشلیم پشت یادداشتی منتشر کرده است که در آن ادعا می‌شود تجربه کوهن در خصوص ایران در وزارت خزانه‌داری و در سازمان سیا، به بایدن کمک خواهد کرد که توافق هسته‌ای با ایران را به سرعت احیا کند.

در این یاداشت آمده که کوهن از جوانی درگیر مسائل و آرمان‌های یهودی بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.