ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۸۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان و مازندران

تنها در یک هفته گذشته بیش از ۸۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران و گلستان به ثبت رسیده است. یک مقام دولتی در گلستان قاچاقچیان چوب را عامل اصلی سوزندان جنگل‌ها می‌داند.

ده‌ها هکتار از جنگل‌های هیرکانی در استان گلستان و مازنداران آتش گرفته‌اند. مقام‌های محلی می‌گویند بیش از ۸۰ فقره آتش‌سوزی در یک هفته گذشته رخ داده است. در استان گلستان آتش مهار شده است.

مهار آتش در جنگل‌های مازندران با کمترین امکانات

براساس اعلام محیط زیست استان مازندران طی چند روز گذشته ۲۳ هکتار از از مناطق جنگلی استان در شهرهای نور، بابل، ساری و نکا آتش گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری فارس، بخش‌هایی از مناطق جنگلی در سوادکوه، رامسر، بابل، نور و ساری در روز شنبه ۲۷ دی دچار حریق شد.

اسحاق عطایی مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران درباره این آتش‌سوزی‌ها گفت طی شبانه‌روز گذشته تنها در جنگل‌های حوزه منابع طبیعی مازندران ـ ساری ۲۳ فقره آتش سوزی رخ داده است.

خبرگزاری فارس به نقل از مقام‌های دولتی «عامل انسانی» را مسئول بروز آتش‌سوزی‌ در مناطق جنگی عنوان کرد. عبدالرحیم لطفی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان گلستان اما به خبرگزاری رسمی دولت ایران (ایرنا) گفت:

« بیشتر آتش سوزی‌های این مدت گلستان توسط قاچاقچیان چوب برای انحراف جنگلبان و منابع طبیعی از مسیرهای تردد بوده است.»

به گفته لطفی از هفته گذشته تا شنبه ۲۷ دی در مجموع ۵۷ مورد آتش سوزی در جنگل‌های گلستان رخ داده که طبق برآورد اولیه به حدود ۴۱ هکتار از این عرصه‌ها خسارت سطحی وارد شده است.  حبیب یارادبزی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اما گفته در یک هفته گذشته تاکنون ۷۱ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان در آتش سوخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.