ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشنهاد مک کانل: محاکمه ترامپ در سنای آمریکا فوریه برگزار شود

بر اساس پیشنهاد مک کانل، قرائت رسمی لایحه استیضاح در سنا روز ۲۸ ژانویه آغاز می‌شود و محاکمه ترامپ نیمه فوریه صورت خواهد گرفت.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا پیشنهاد داده تا سنای آمریکا محاکمه استیضاح  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را تا فوریه به تاخیر افتد.

میچ مک کانل سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی

استدلال مک کانل این است که به ترامپ باید یک فرصت دو هفته‌ای داد تا تیم حقوقی او خود را آماده دفاع از رئیس جمهوری سابق در سنای آمریکا کنند. هنوز معلوم نیست که آیا دموکرات‌های سنا با این پیشنهاد موافقت خواهند کرد یا نه.

بخشی از توافقی که بین میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری‌خواه  و چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات  بر سر روند و چگونگی  محاکمه ترامپ در سنا حاصل خواهد شد ربط مستقیمی به توافق‌ها برای تایید نامزدهای کابینه بایدن دارد. 

زمانی‌که سنا محاکمه استیضاح دونالد ترامپ را آغاز کند، این سناتورها هستند که  کنترل کامل چگونگی روند استیضاح را در دست خواهند داشت. هیچ مرجع دیگری حتی دیوان عالی در زمینه محاکمه در سنا دخالت نخواهد کرد.

بر اساس پیشنهاد مک کانل، قرائت رسمی لایحه استیضاح در سنا روز ۲۸ ژانویه آغاز می‌شود و سپس ترامپ یک هفته ( تا ۴ فوریه) فرصت خواهد یافت تا به لایحه پاسخ دهد. پس از آن تیم حقوقی ترامپ دفاعیات اولیه خود را تقدیم سنا خواهند کرد. اگر پیشنهاد مک کانل با موافقت دموکرات‌ها همراه شود، محاکمه ترامپ در سنا نیمه فوریه صورت خواهد گرفت.

روند قانونی

بر اساس  قانون اساسی آمریکا «رئیس‌جمهوری، معاون رئیس‌جمهوری وتمام کارمندان غیرنظامی در ایالات متحده آمریکا، در صورت استیضاح و محکوم شدن به خیانت، ارتشا و بزه‌ها و جرائم بزرگ باید از کار برکنار شوند.»

سنای آمریکا اکنون ۵۰ عضو دموکرات و ۵۰ عضو جمهوری‌خواه دارد . در صورت تساوی آرا با رای معاون رییس جمهور (کاملا هریس) که رییس سنای آمریکا به حساب می‌آید  کترل سنا در دست دموکرات‌هاست.  اما برای محکوم کردن آقای ترامپ، به رای دو-سوم سناتورها احتیاج است. به این معنا که دستکم ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه باید به همراه دموکرات‌ها به محکوم کردن ترامپ رای دهند. پیش از این  نیویورک تایمز در گزارشی تعداد سناتورهای جمهوری‌خواه موافق محکومیت ترامپ را ۲۰ نفر ذکر کرده بود. میچ مک کانل نیز اوایل ژانویه  در یادداشتی به همکارانش نوشته بود که در این زمینه هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

این دومین باری است که ترامپ در مجلس نمایندگان استیضاح و در سنا محاکمه می‌شود. بار قبلی سال ۲۰۱۹  بود. دونالد ترامپ متهم شده  بود که از یک دولت خارجی خواسته است تا به نفع کمپین مبارزاتی انتخاب مجدد او وارد میدان شوند. در جلسه سنا آقای ترامپ از این اتهام تبرئه شد.

در تاریخ آمریکا دو رییس جمهوری دیگر نیز استیضاح شده‌اند: اندرو جکسون در سال ۱۸۶۹ و بیل کلینتون در سال ۱۹۹۹ که در هیچ یک از این دو مورد سنا رای به محکومیت  آنها نداد. 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.