ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا: مرزها باز می‌مانند محدودیت‌ سفر بیشتر می‌شود

تا تابستان‌، ۷۰ درصد بزرگسالان در اتحادیه اروپا در برابر ویروس ایمن خواهند شد و تا مارس ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان مراکز درمانی واکسینه می‌شوند.

با توجه به گسترش جهش‌های ویروس کرونا، کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهند اقدامات حفاظتی خود را تشدید کنند. سفرهای غیرضروری محدودتر خواهد شد اما مرزهای اروپا تا حد ممکن برای کالاها و مسافران باز می‌ماند.

اتحادیه اروپا - اروپا

اشپیگل در گزارش مفصلی در این زمینه نوشته است که جهش‌های جدید کرونا سبب شده تا محدودیت‌های سفر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و همچنین بهینه کردن سرعت واکسیناسیون نیز به دغدغه‌ای عمومی بدل شود. از این رو قرار است برای افراد، یک گواهینامه واکسیناسیون درون اتحادیه اروپا صادر شود، اما در ابتدا هیچ مزیتی –مثلا هنگام مسافرت- برای واکسینه‌شده‌ها وجود ندارد.

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا جمعه ۲۲ ژانویه/ ۳ بهمن پس از نشست ویدیویی اعضای این اتحادیه گفت كشورهای اروپایی نسبت به انواع جدید و مسری ویروس بسیار نگران هستند بنابراین محدودیت ها باید حفظ شود و در برخی موارد، تشدید شود. میشل افزود، با این وجود، مرزها باید باز بمانند تا اقتصاد و بازار به کار خود ادامه دهد.

مناطق قرمز شناسایی می‌شوند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که باید شناسایی مناطق قرمز که در آنجا کرونا شیوع بیشتری دارد در دستور کار قرار بگیرد. افرادی که مایل به سفر از این مناطق هستند ممکن است قبل از عزیمت و در بدو ورود به دیگر مناطق، قرنطینه و آزمایش شوند.

فون در لاین افزود: «سفر غیرضروری باید به شدت محدود شود. علاوه بر این، حداقل پنج درصد از نمونه‌های کرونای مثبت شهروندان در سراسر اتحادیه باید برای شناسایی جهش‌های جدید آزمایش شوند.» او گفت که اوضاع بسیار خطیر و جدی است.

توزیع واکسن ها به طور همزمان و براساس جمعیت

در مورد واکسیناسیون، که در اتحادیه اروپا به آرامی آغاز شده است، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت که سران کشورها و دولت‌ها خواهان تسریع در این روند هستند. با این حال، این اصل وجود دارد که واکسن‌های کرونا در اتحادیه اروپا همزمان و با توجه به جمعیت هر کشور توزیع می‌شوند.

پیش از نشست اعضای اتحادیه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بر همکاری نزدیکتر با کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد، اما اجرای برنامه‌های کنترلی در مرزهای آلمان را کاملاً رد نکرد. او تلویحا خواستار هماهنگی بیشتر در اعمال مقررات داخلی کشورها برای کنترل کرونا شد و گفت این درست نیست که کشوری دوبرابر بیشتر از آلمان اماکن عمومی و تجاری را باز نگه داشته باشد.

در منطقه شینگن، که ۲۶ کشور اروپایی را در بر می‌گیرد، آزادی سفر بدون کنترل مرزی ثابت وجود دارد. با این حال، در ابتدای همه‌گیری، تعدادی از کشورها، در برخی موارد ناهماهنگ با همدیگر، مرزهای خود را بستند و یا کنترل‌ مرزی را آغاز کردند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در تلاش است تا از  بروز مجدد این ناهماهنگی جلوگیری کند. با این حال، برخی از کشورها در حال کنترل مجدد مرزهای خود هستند، از جمله مجارستان، اتریش و دانمارک. اکنون و با کشف جهش‌های جدید ویروس کرونا در انگلیس و آفریقای جنوبی وحشت کشورها فزونی یافته است.

واکسیناسیون چه زمانی سرعت می‌گیرد؟

هنوز اجرای برنامه واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا با چالش‌هایی همراه است. واکسن‌ فایزر در کوتاه‌مدت با مشکلاتی در تولید و توزیع مواجه شده است و همین سبب شده در برخی کشورها از جمله آلمان، روند واکسیناسیون با تاخیر مواجه شود.

سباستین کورز، صدراعظم اتریش در توییتر خود نوشت که در نشست ویدیویی اتحادیه، همه موافقت کرده‌اند که واکسن‌ها باید در اسرع وقت تحویل داده شوند. وی انتظار دارد واکسن آکسفورد نیز حداکثر تا هفته آینده برای استفاده در اروپا تایید شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز چشم‌انتظار دریافت واکسن‌های بیشتر است و از ۲۷ کشور عضو خواسته هدف‌گذاری‌ها در مورد زمان و تعداد واکسیناسیون را گسترده‌تر در نظر بگیرند. گفته می‌شود که تا تابستان‌، ۷۰ درصد بزرگسالان در اتحادیه اروپا در برابر ویروس ایمن خواهند شد و تا مارس ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان مراکز درمانی واکسینه می‌شوند.

مرکل در این زمینه محتاط‌تر بود. او صرفا این موضوع را پیش کشید که همه در آلمان می‌خواهند تا پایان تابستان‌ -‌یعنی تا ۲۱ سپتامبر‌- واکسینه شده باشند.

همچنین برنامه‌ای برای تامین واکسن برای کشورهای غیرعضو و دیگر مناطق جهان نیز در دست تدوین است. فون در لاین اعلام کرد که کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد برنامه‌هایی جهت تأمین واکسن برای کشورهای خارج از اتحادیه تدوین کند. وی گفت: «به نفع ماست که واکسن را با سرعت تمام با دنیا به اشتراک بگذاریم. این به نفع اروپا است. اگر همه‌گیری بیشتر طول بکشد و در سایر مناطق جهان گسترش یابد، خطر جهش نیز افزایش می‌یابد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.