ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: احتمال ورود واکسن خارجی در بهمن‌ماه

آمار کرونا کاهش یافته، اما وضعیت ناپایدار است و احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد. حسن روحانی نیز گفته واکسن خارجی از طریق کواکس و «از جاهای دیگر» به ایران وارد خواهد شد.

به گفته مسئولان در ایران گرچه آمار کرونا در کشور کاهش یافته، این وضعیت ناپایدار است و احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد. حسن روحانی در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که واکسیناسیون با واکسن خارجی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

کرونا - کرونا در ایران

بر اساس آخرین آمار کرونا که از سوی سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام شد، در ۲۴ ساعت گذشته شش هزار و ۲۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و ۶۹ تن از نیز جان خود را از دست داده‌اند. در میان مبتلایان حال چهار هزار و ۱۰۶ نفر وخیم اعلام شده است.

آمار کرونا طبق اعلام‌های رسمی در ماه گذشته با اعمال محدودیت‌هایی کاهش داشته است.

با وجود این، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پروتکل‌شکنی در برخی شهرها از جمله در کاشان خبر داد و گفت که رشد ۴۷ درصدی ترددها نگران‌کننده است. او از مردم خواست که مراقب باشند و رعایت کنند؛ در غیر این‌صورت محدودیت‌ها باز خواهد گشت.

گفته‌های مسئولان در ایران حاکی از احتمال بروز موج دیگر کرونا در کشور است.

رئیسی درباره ویروس جدید هشدار داد که به «ویروس انگلیسی» شهرت یافته است و گزارش‌های اخیر از بالاتر بودن میزان کشندگی آن حکایت دارد.

او با بیان اینکه آمار بیماران در برخی استان‌های کشور در حال افزایش است، تصریح کرد که همین حالا باید قاطعانه جلوی تجمع‌ها ایستاد:

«در برخی استان‌ها میزان بیماران سرپایی درحال افزایش است که نتیجه آن بالارفتن آمار بستری و مرگ‌ومیر خواهد بود.»

رئیسی همچنین گفته است که در هفته جاری به دلیل افزایش تجمع‌ها، مسئولان بار دیگر در خصوص بازنگری محدودیت‌ها تصمیم‌هایی خواهند گرفت.

واکسن در راه است

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران نیز شنبه چهارم بهمن/ ۱۳ ژانویه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد و با اشاره به احتمال شیوع ویروس جهش‌ یافته تصریح کرد که باید «حداقل تا شش ماه آینده» و تا رسیدن واکسن کرونا و انجام روند واکسیناسیون پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

او در عین حال وعده داد که در ماه بهمن واکسیناسیون با واکسن خارجی آغاز شود.

رئیس‌جمهوری ایران گفت:

«در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است.»

او تشریح کرد که واکسن خارجی از طریق کواکس و «از جاهای دیگر» به ایران وارد خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه سه واکسن داخلی در راه است، زمان رسیدن واکسن داخلی را در میانه فصل بهار و تابستان آینده پیش‌بینی کرد.

تهران: آمار همچنان ثابت اما ناپایدار

نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران از احتمال افزایش آمار کرونا در هفته‌های آینده خبر داد. او گفت:

« آنچه از شواهد مشخص است که چندین موضوع در شرف وقوع است که می‌تواند تغییراتی در آمار کرونا را به دنبال داشته باشد.»

به گفته توکلی یکی از این تغییرات شروع به کار مدارس است. بازگشایی مدارس از اول بهمن با اما و اگرهای زیاد همراه بوده است. در پاسخ به انتقادها سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته بود که حضور در مدارس به هیچ وجه اجباری نیست.

حالا توکلی معاون درمان ستاد تهران می‌گوید که این تصمیم در حوزه «وزارتی» و در سطح «ستاد ملی» است و ستاد تهران تنها می‌تواند درباره نوع بازگشایی و کاهش خطر تصمیم‌گیری کند.

توکلی از این رو به خانواده‌ها توصیه کرد که اگر می‌بینند مدرسه فرزندشان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند، موضوع را به نهادهای مربوطه و وزارت بهداشت اطلاع دهند.

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا عامل مشکل‌زای دیگر را مراکز تهیه مواد غذایی و بازار میوه و تره‌بار دانست که به دلیل ازدحام جمعیت می‌تواند شرایطی برای انتقال بیماری فراهم کند.

عامل سومی که توکلی به آن اشاره کرد برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی تحت تاثیر اخبار درباره کاهش بیماری در کشور است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.