ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده سبزوار طلبکار شد: «من باتوم خوردم»

پس از واکنش‌ها به سیلی زدن عنابستانی به صورت سرباز وظیفه ناجا، این نماینده مجلس در بیانیه‌ای خود را قربانی جلوه داد و خواهان برخورد با مأموران و «دفاع از حیثیت‌اش» شد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی پس از انجام تخلف رانندگی به یک مأمور راهور نیروی انتظامی (ناجا) سیلی زد. ویدئویی از آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ایران منتشر شد. فرماندهی ناجا از بررسی موضوع و تقدیر از سرباز وظیفه جوان خبر داد و علی‌اصغر عنابستانی، نماینده اصول‌گرای مجلس مدعی شد که سرباز سیلی‌خورده او را کتک زده است.

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار

پس از واکنش‌ها به سیلی زدن عنابستانی به صورت یک سرباز وظیفه راهور، این نماینده مجلس دوشنبه ۶ بهمن در بیانیه‌ای خود را قربانی این حادثه جلوه داد و خواهان برخورد با مأموران و «دفاع از حیثیت‌اش» خود شد.

بر اساس ویدئویی که شنبه ۴ بهمن منتشر شد، خودرو علی‌اصغر عنابستانی به دنبال تردد از مسیر ویژه اتوبوس در تهران است که مأمور ناجا در دروازه دولت او را متوقف می‌کند.

مأمور ناجا در ویدئو خود را «حامد اکبری» معرفی می‌کند و می‌گوید: «این ماشین آمده، راننده‌اش پیاده شده بدون مجوز تردد خط ویژه، به من گفته لاشی، من هم جوابش را دادم و بهش گفتم بچه‌خوشگل. خود نماینده مجلس پیاده شده، یه چک زده زیر گوش من.»

چندین شهروند تهرانی در کنار مرد جوان ایستاده اند و می‌گویند شاهد ماجرا هستند. مردی رو به دوربین می‌کند و می‌گوید: «زد تو گوشش، زد تو گوشش».

این ویدئو به سرعت جنجالی شد. روزنامه‌های اصلاح طلب همچون «آرمان ملی» و «اعتماد» آن را «سیلی به خدمت» و «ضرب و شتم قانون» خواندند و وهاب عزیزی، دبیرکل جهادگران ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) آن را «پژواک سیلی انتخابات اسفند ۹۸» خواند ــ انتخاباتی که با نظارت استصوابی و کمترین نرخ مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی، به پیروزی همه‌جانبه نیروهای اصول‌گرا انجامید.

حسین اشتری، فرمانده ناجا یکشنبه ۵ بهمن در واکنش به سیلی زدن نماینده مجلس به صورت مأمور راهور گفت که موضوع در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اشتری از سرباز جوان دفاع کرد و گفت:

«حتما از مامور وظیفه شناس حمایت خواهیم کرد. نیروهای پلیس به صورت شبانه روز در اقصی نقاط کشور در شرایط اقلیمی مختلف اعم از سرما و گرما انجام وظیفه می کنند و همه باید به قانون احترام بگذارند. قانون برای همه یکسان است و همه ملزم به اطاعت از قانون هستند.»

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، نماینده مجلس مجوز تردد از خط ویژه اتوبوس را نداشته و تنها «خودروهای امدادی، انتظامی و کسانی که مجوز دارند»، می‌توانند از این مسیر ویژه تردد کنند.

در مقابل اما نماینده سبزوار در مجلس یازدهم روایت کاملاً متفاوتی ارائه داده، مسأله سیلی‌زدن را تکذیب کرده، آن را جنجال «رسانه‌های خارجی»‌ خوانده، و خواسته که از «حیثیت» او دفاع شود.

عنابستانی یکی از نماینده‌های به اصطلاح «احمدی‌نژادی» جناح تندرو اصول‌گرا در مجلس یازدهم است. او در ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ ریاست ستاد محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیشین جمهوری اسلامی را در خراسان برعهده داشت. عنابستانی از این طریق به فرماندهی سبزوار (۱۳۸۵) و سپس استانداری چهارمحال و بختیاری (۱۳۸۹) رسید.

علی اصغر عنابستانی دوشنبه ۶ بهمن در بیانیه‌ای بر خلاف اظهارات مأمور پلیس و شاهدان حاضر در ویدئوی منتشرشده، چنین ادعا کرد:

«سرباز دومی بی‌مقدمه به راننده ما می‌گوید برو کنار بچه‌خوشگل!!! راننده ما با اشاره به بنده تاکید می‌کند که ایشان نماینده مجلس است ولی سرباز دوم یکی دو بار می‌گوید هر خری هست برای خودش هست، من راه نمی‌دهم. من که از توهین بی‌دلیل سرباز ناراحت شده‌ام پیاده می‌شوم و به او می‌گویم که شما حق نداری توهین کنی... او دوباره باتومش [باتونش] را به شکم من می‌کوبد و می‌گوید گفتم هر خری هستی برای خودت هستی!»

عنابستانی همچنین در این نامه یک افسر ناجا را که پس از ایجاد ترافیک به خاطر توقف خودرو او سر صحنه حاضر شده بود، به «تشنج‌آفرینی» محکوم کرده و خواستار برخورد با او و سرباز وظیفه شده است:

«افسری که وظیفه حفظ نظم و رعایت قانون دارد خود عامل تشنج عمومی در خیابان و جنجال‌آفرینی شده و با ایجاد ناامنی و تهییج سایرین برای هجوم به سمت نماینده ملت با خیال راحت از صحنه سازیش با دوربین شخصی فیلم گرفته ... اگر از حیثیت این همکار کوچکتان که همچون شما شأنیتی در این کشور جز خادمی و نمایندگی از مردم ندارد دفاع نشود تردید نکنید که این آخرین مورد نیست.»

در مجلس، محمد دشتی اردکانی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شنبه گفت که این هیئت موضوع را بررسی می‌کند. مصطفی میرسلیم، نماینده تهران اما در دفاع از همکار خود ویدئو منتشر شده را «مشکوک» خواند و از هیئت نظارت خواست موضوع را «با دقت رسیدگی کند، مبادا در ورای این جریان افرادی می خواهند مجلس را بدنام کنند.»

موارد دیگری از برخورد ناپسند و قانون‌گریزانه با سربازان وظیفه در چند سال اخیر رسانه‌ای شد. در یک مورد، نماینده مجلس مأمور راهور فرودگاه مهرآباد را که جلوی تردد غیرقانونی او به منطقه ویژه فرودگاه را گرفته بود، چنان کتک زد که بینی سرباز شکست. آذر سال جاری نیز خبر سیلی زدن و توهین یک بازپرس دادگستری بابل به سرباز بابلی جنجالی شد.

در هیچ کدام از این موارد، خاطیان قدرتمند در برابر سربازان مجازات نشدند. در ماجرای بازپرس بابلی، سرباز وظیفه اعلام کرد که عذرخواهی بازپرس در یک جلسه پشت درهای بسته در دادگستری برای او کافی بوده چرا که «دوست نداریم برای نظام حاشیه ایجاد کنیم ... رسانه‌ها هم دیگر به این موضوع دامن نزنند».

در مورد نماینده خطاکار در ماجرای فرودگاه مهرآباد هم حسین اشتری یکشنبه اعلام کرد که نماینده مذکور با شکایت نیروی انتظامی «ملزم به عذرخواهی و کسب رضایت شاکی» شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گرشاسب

    اوباش و لات و لوتهای نمک به حرامِ اصلی در ایران سلطنت طلبانی مانند شعبان بی مخ و امثالهم بودند که با کمک فاحشه ها و آخوندها در تهران علیه مصدق کودتا کردند و کار ما را بدینجا کشاندند. این آخوندهای بی اصل و نسب در حقیقت امر فقط شاگردان سلطنت طلبان بی اصل و نسب هستند.

  • ص

    جمهوری اسلامی، امثال زم را که بصورت کاملاً مدنی اعتراض می‌کنند، اعدام می‌کند و امثال عنبرستانی لات لقمه به حرام را نماینده بیت خامنه‌ای می‌کند.

  • باربد

    بالاخره تحت فشار افکار عمومی امروز این آشغال مجبور شد که علنا بخاطر وحشی گریش و حمله به سرباز وظیفهء جوان, رسما از مردم ایران عذر خواهی کند. همچنان که برخی از دوستان یادآوری کرده اند, فضای مجازی اگه درست و هدفمند استفاده بشه خیلی کارها میشه وجلوی خیلی از فسادها و بی قانونی ها را گرفت.

  • حقیقتگو

    درتهران اقشار مغرور و قلدرو خودپرست و مفت خور و ثروتمند چه بازاری ها وچه بسازوبفروش ها و چه چپاولگران و نماینده شده گان مجلس و شرکاء چاق و چله با شکم های برآمده به کرات وجود دارند که برحسب ثروتشان خیابان ها و اتوبان ها وحتی پیاده رو ها و محیط گردشگری را متعلق به خودشان میدانند و اگر به عمد هم خلافی مرتکب میشوند ومورد اعتراض مردم ویا فردی و یا جمعی قرارمیگیرند هرگز به اشتباه کردن وخلاف کردن اقرارنکرده و نمی کنند و بنای قلدری و فهاشی و ضرب و شتم دیگران را می گذارند ..دریک کوچه تنگ و خیابان باریک که مملو ازکودکان و رهگذاران پیاده است با اتومبیل گران قیمت شان مانند صاعقه ای عبور می کنند واگرهم معترض شوید باقلدری تمام خود را صاحب کوچه و خیابان میدانند وبنای فهاشی و توهین را می گذارند ای گدای بی بضاعت فلان فلان شده چرا با بنده ثروتمند چنین رفتاری داری؟ حالا اگر هم براثرخلاف کردن درراننده گی مرتکب تصادف و بقتل رسیدن افرادی شوند تصور می کنید قاضی دادگاه جانب ثروتمند و آقازاده و نماینده مجلس را خواهد گرفت ویا جانب مضروبین و مقتولین را؟ درحقیقت محض سیلی خوردن سربازوظیفه و مجری قانون درس عبرتی برای دیگر مجریان قوانین راهنمائی و راننده گی خواهد شد که کناربایستند و فقط نظاره گر باشند و با اقازاده ها و ثرومندان و نماینده گان حکومت حیون الله اجازه دهند برطبق خواسته چنین وچنان کنند ...اگر نماینده مجلسی دراروپای غربی با مجری قانون چنین میکرد بدون شک محاکمه وبه پرداخت خسارات محکوم میشد و ازسمتش خلع میشد ولی درکشورایران با چنین جمعیت محترم و بخشنده ای این مورد همانند تکه پاره کاغذی مچاله شده خواهد بود که درآب جویباری را می افتد و آب زحمت بردنش را به خودش خواهد داد

  • محمد

    وقتی ایران هواپیمای اوکراینی را زد منکرش شد دیگه از این حضرت آقا چ انتظاری داریم