ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۳۰۰ تن در اعتراض‌ها به منع رفت‌و‌آمد شبانه در هلند

منع رفت‌و‌آمد شبانه در هلند برای مقابله با کرونا به اعتراض در دست‌کم ۱۰ شهر انجامید. علاوه بر بازداشت صدها تن، ۲۱۰۰ برگه جریمه نیز صادر شد.

محدودیت‌های رفت‌و‌آمد شبانه برای مهار همه‌گیری ویروس جدید کرونا باعث شد که در دست کم ۱۰ شهر هلند، شماری از شهروندان به خیابان‌ها بیایند و علیه این محدودیت‌ها شورش کنند. به گفته پلیس تاکنون ۳۰۰ تن از معترضان بازداشت شده‌اند. 

نمایی از شورش در ایندهوفن ، هلند. عکس: راب انگلار- AFP

به گزارش خبرگزاری سراسری هلند (NOS) مدتی از پس از آغاز محدودیت‌های شبانه از ساعت ۹ شب یکشنبه ۲۴ ژانویه / پنجم بهمن شورش‌هایی در سراسر کشور آغاز شد. در بسیاری از شهرها نیروهای سیار پلیس مستقر شدند. در شهر« اِستَین» حتی پلیس نظامی سلطنتی هلند وارد عمل شد. شهردارهای بسیاری در هلند از این حادثه ابراز ناراحتی کرده‌اند. 

از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در این کشور منع رفت‌وآمد صورت نگرفته است. این قانون عجالتا تا ۹ فوریه اجرا خواهد شد و هدف آن کنترل نوع جدید مسری‌تر ویروس کرونا است که برای اولین بار در بریتانیا کشف شد.

شهروندان باید از ساعت ۹ شب تا ۴:۳۰ صبح در خانه‌های خود بمانند. مجازات تخلفات جریمه ۹۵ یورویی است.

طی این اعتراض‌ها مغازه‌های بسیاری تخریب و غارت شدند و معترضان در برخی از شهرها مانند لاهه آتش افروختند. به گزارش خبرگزاری استان بارابانت، در اَیندهوفن پلیس صدها معترض را با گاز اشک آور پراکنده کرد. در این شهر چندین وسیله نقلیه به آتش کشیده شد و مغازه‌های ایستگاه مرکزی قطار غارت شد.

سخنگوی بیمارستان مدیس اسپکتروم توِنته (Medisch Spectrum Twente) در شهر «اِنسخده» خبر داد که آشوبگران کوشیدند به بیمارستان حمله کنند و شیشه‌ها را بکشنند اما موفق نشدند. بیمارستان مجبور شد نگهبانان بیشتری را برای امنیت کارکنان بیمارستان به کار بگیرد. 

در شهر «لاهه» محله اِسخیلدروَیک (Schilderswijk) صد نفر در جمع شدند. شورشیان با  مواد آتش‌زا به نیروهای پلیس حمله می‌کردند. حدود ساعت ۹ و نیم شب پلیس فضا را آرام کرد. 

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

علاوه بر لاهه در شهرهای «تیلبورخ» ، «فِنلو»، «هِلموند»، «بِرِدا»، «آرنهم» و«اَپِلدورن» نیز شورش برقرار بود. در شهر فنلو یک پلیس به‌ خاطر سنگ پرتاب کردن شورشیان زخمی شد. در تیلبورخ یک فروشگاه لباس توسط بمب آتش‌بازی تخریب شد. گروه آشوبگران از نحوه شکستن پنجره و پرتاب بمب به داخل فیلم‌برداری کردند. پلیس در مجموع ۱۹ شورشی را دستگیر کرد. حدود ساعت یک بامداد بود که پلیس گزارش داد که خیابان آرام‌تر شده بود. 

در رورموند گروهی از آشوبگران با لباس سیاه مرکز خریدی را تخریب کردند. پلیس نظامی سلطنتی هلند برای حمایت از نیروهای سیار پلیس در این شهر مستقر شده بود. 

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در آمستردام و ایندهوفن نیز در طی روز گذشته تظاهرات‌هایی غیرقانونی برگزار شدند. در شهر «لیخت اِستاد» ایندهوفن معترضان علاوه بر تخریب، مغازه‌های نزدیک ایستگاه مرکزی را نیز غارت کردند. به گفته پلیس تاکنون ۶۲ نفر دستگیر شدند. 

با وجود تمام محدودیت‌ها و سیاست‌گذاری‌های دولت هلند مبنی بر مهار ویروس کرونا برخی از جوانان کماکان مهمانی‌‌های بزرگ می‌گیرند. 

به گفته پلیس از روز گذشته تا کنون حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ شورشی بازداشت شده و تاکنون ۲۱۰۰ برگه جریمه برای کسانی که قانون منع رفت‌وآمد شبانه را نادیده گرفته‌اند صادر شده است. 

از هفته گذشته تاکنون در هلند حدوداً ۷ هزار و ۴۵ جریمه برای مواردی مانند عدم رعایت فاصله یک و نیم متری، استفاده نکردن از ماسک‌ در حمل و نقل عمومی، جشن‌ها و دورهمی‌های پرجمعیت و فروش الکل صادر شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.