ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت جو بایدن ممنوعیت نقل و انتقال مالی با حوثی‌ها را یک ماه به تعویق انداخت

واشنگتن در حال بازنگری تصمیم دولت ترامپ منبی بر قرار دادن این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی ست.

ایالات متحده آمریکا دوشنبه ۲۵ ژانویه/۶ بهمن مجوز همه نقل و انتقال‌های مالی از جمله با حوثی‌های یمن را برای یک ماه دیگر تمدید کرد. واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود تصمیم دولت ترامپ مبنی بر قرار دادن این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در گروه‌های تروریستی را بازنگری می‌کند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

مجوز جدید وزارت خزانه‌داری هرگونه مراوده مالی با حوثی‌ها و شرکت‌هایی که ۵۰ درصد یا بیشتر به حوثی‌ها تعلق دارند را تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ مجاز اعلام کرده است. رهبران حوثی تحت تحریم اما همچنان از این معافیت مستثنی هستند.  

در جنگ یمن، عربستان سعودی و متحدانش از دولت عبد ربه منصور هادی حمایت می‌کنند و ایران از شیعیان حوثی. جنگ یمن را جنگ نیابتی عربستان سعودی و ایران نیز می‌نامند.

وزارت خارجه دولت ترامپ حوثی‌های یمن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد تا در ادامه سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران، جلوی مبادلات بانک‌ها و شرکت‌های تجاری با حوثی‌ها را که مشخصا روی واردات متمرکز است بگیرد. با این‌وجود وزارت خزانه‌داری دولت جو بایدن در پاسخ به سوالی درباره تحریم حوثی‌ها اعلام کرده که بانک‌های خارجی درصورت انجام نقل و انتقال مالی با حوثی‌ها یا تسهیل آن تحت تحریم قرار نخواهند گرفت.

برایان اوتول، یک مقام سابق وزارت خزانه‌داری در دولت باراک اوباما به رویترز گفته چنین اقدامی به طور کامل تاثیرات قراردادن حوثی‌ها در گروه‌های تروریستی را از بین می‌برد و همزمان دولت بایدن نیز این امکان را خواهد داشت که به‌جای پیروی از تصمیم مایک پمپئو، خود درباره آن تصمیم بگیرد.

وزارت خارجه دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد که بازنگری تحریم حوثی‌های یمن را که خود را انصارالله می‌خوانند آغاز کرده و هر چه سریعتر درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ایالات متحده سه‌شنبه گذشته، یک روز پیش از روی کار آمدن دولت بایدن، حوثی‌های یمن را به‌رغم هشدارهای سازمان ملل متحد و گروه‌های امدادرسان در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

دولت ترامپ گروه‌های امدادرسان، سازمان ملل متحد، سازمان صلیب سرخ جهانی و همچنین واردات محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی را از تحریم معاف کرده اما مقام‌های سازمان ملل و گروه‌های امدادی این معافیت‌ها را کافی نمی‌دانند و خواهان لغو تحریم حوثی‌ها هستند.

سازمان ملل می‌گوید یمن بزرگترین بحران انسانی جهان را تجربه می‌کند و بالغ بر ۸۰ درصد جمعیت آن به کمک نیاز دارند و تحریم حوثی‌ها به قحطی فراگیر دامن خواهد زد و پایان دادن به جنگی که جان بالغ بر ۱۰۰هزار نفر را گرفته پیچیده تر می‌کند.

روز دوشنبه در صنعا ده‌ها هزار نفر از مردم یمن به دعوت حوثی‌ها به خیابان آمدند و به قرارگرفتن این گروه در لیست سیاه و تداوم حمایت ایالات متحده از ائتلاف عربی اعتراض کردند. رهبران حوثی می‌گویند تحریم این گروه تحریم همه مردم یمن خواهد بود.   

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.