ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره‌ شمالی نيروگاه اتمی يونگ بيون را فعال می‌کند

خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی گزارش

خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی گزارش داد که دولت اين کشور در بيانيه‌ای اعلام کرده است نيروگاه هسته‌ای متوقف شده يونگ بيون را فعال خواهد کرد و قدرت هسته‌ای آن را از نظر کيفی و کمی تقويت می‌کند.

فعاليت اين نيروگاه در سال ۲۰۰۷ در توافقی بين‌المللی با آمريکا توسط کره ‌شمالی متوقف شده بود.

اين اقدام در پی تصميم روز گذشته پارلمان کره‌ شمالی مبنی بر تقويت برنامه سلاح‌های هسته‌ای در بخش دفاعی کشور، صورت می‌گيرد، تصميمی که با اکثريت قاطع آراء نمايندگان پارلمان به تصويب رسيد.

روز يکشنبه نيز کيم جونگ اون رهبر کره شمالی بر تقويت قدرت هسته‌ای اين کشور برای توسعه اقتصادی تاکيد کرده بود.

يونگ بيونگ سه، وزير امور خارجه کره جنوبی امروز گفت در صورت درستی اين گزارش آن را "تأسف‌آور" خواند و گفت: "کره شمالی بايد بر سر توافق‌ها و قول خود در مورد غير اتمی نگاه داشتن جزيره کره پايبند بماند."

در پی بحرانی شدن وضعيت شبه‌جزيره کره، تهديدات کره شمالی و اعزام جنگنده‌های رادارگريز آمريکا به کره جنوبی، کیم کوان جین، وزیر دفاع کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد که در صورت نیاز اين کشور دست به حملات پیشگیرانه به تأسیسات هسته‌ای و نظامی کره شمالی خواهد زد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.