ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آبان ۹۸: بابک آقازاده رفتگر اهل ملکان به پنج سال زندان محکوم شد

بابک آقازاده، رفتگر شهرداری و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ در شهر ملکان، توسط دادگاه انقلاب مراغه به پنج سال زندان محکوم شد.

بابک آقازاده، رفتگر شهرداری و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ در شهر ملکان، توسط دادگاه انقلاب مراغه به پنج سال زندان محکوم شد.

بابک آقازاده

به گزارش اطلس زندان‌های ایران، بابک آقازاده، رفتگر شهرداری ملکان که در ارتباط با اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ بازداشت شده بود، توسط یکی از شعب دادگاه مراغه به ریاست قاضی محمد جباری، به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به چهار سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، در صورت تایید حکم، اشد مجازات یعنی چهار سال حبس برای این کارگر شهرداری به اجرا در خواهد آمد. این حکم در روزهای اخیر صادر و به اطلاع بابک آقازاده و وکیل پرونده، سجاد ولی‌بیگلو رسیده است.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشردر ایران(هرانا) پیش از این گزارش داده بود که بابک آقازاده در۲۵ آذر۹۸ ساعت ۱۰ شب و هنگام کار، توسط مامورین وزارت اطلاعات ملکان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. آقازاده پس از دو ماه نگه‌داری در بازداشتگاه اطلاعات تبریز، به زندان این شهر منتقل شده بود. او در نهایت به قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با اطلس زندان‌های ایران درباره فشارهای امنیتی بر خانواده بابک آقازاده گفته است:

«سال گذشته مدتی پس از بازداشت او، اطلاعات با آزار و اذیت و اعمال فشار، پدر بابک را مجبور به اعتراف اجباری علیه فرزند خود کرده بود.»

اعترافات اجباری پدر این بازداشت شده اعتراض‌های آبان ۹۸ توسط ماموران اطلاعات ضبط شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پورشاسب

    پس شما فکر کردین که ازاداش میکنن همینه ج.ا اینه که ملاحظه میکنید هذا منبر و هذا مسجد خوب نگاهی میاندازیم به فیلترشکنهای طراحی شده تا به امروز اسامی اونها زیاد هست و فراوان اما یه مشکل دارن تمامی اونها سرعت خوبی ندارن به جز ۵ یا ۶ مورد از اون ۵ یا ۶ یکی این هست که من بهاش الان وصل شدم اینم باز مشکل دارد اول ای پی ایران را تحریم کرده دوم اصلن حجمی به کاربر نمیدهد ممکنه بپرسید به تو که داده خوب این یک مورد استثنا بوده و یکی دیگه که مداوم اپراتورها میان روی پورتهاش اون سرعت دارد اسمشا نمیارم اینجا اونهم یک مورد پیدا کرده درگیری با مافیای فروش وی پی ان در ایران اپراتورها چون خود بخشی از مافیای فروش وی پی ان هستن میان سراغ پورتهاش چاره چیست اونقدر باید وی پی ان رایگان فراوان شود که سرویس دهندگان و دولتها گیج بشن ندونن چه کنن و بعلاوه تنوع پورت دولتهای مستبد در واقع بحران پورت مسدود میکنن و چه بسا مثل ۹۸ نت قطع کنن البته مردم در مواقع بحران حسابی روی اینترنتی که شیرش دست مستبدان هست باز نکنن