ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امارات برای اولین بار به خارجیان «برگزیده» تابعیت می‌دهد

طبق قانون جدید شهروندی امارات، سرمایه‌گذاران و نیروهای متخصص شامل دانشمندان، پزشکان، و نویسندگان شرایط درخواست تابعیت این کشور را دارند.

طبق قانون جدید شهروندی امارات، سرمایه‌گذاران و متخصصان خارجی شامل دانشمندان، پزشکان، و نویسندگان شرایط درخواست تابعیت این کشور را دارند.

نمایی پانوراما از دبی/ عکس از آرشیو

امارات متحده عربی اعلام کرد که راه دریافت تابعیت این کشور را برای گروهی برگزیده از خارجیان هموار می‌کند. اما مشخص نیست که آیا دریافت‌کنندگان پاسپورت امارات از مزایای نظام رفاه عمومی این کشور نیز بهره‌مند می‌شوند یا خیر.

حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات متحده عربی شیخ محمد بن راشد آل ‌مکتوم شنبه ۳۰ ژانویه/ ۱۱ بهمن گفت که تحت قانون جدید شهروندی، «سرمایه‌گذاران، استعدادهای خاص و متخصصان شامل دانشمندان، پزشکان، و مهندسان، هنرمندان، نویسندگان و خانواده‌های آنها» می‌توانند برای دریافت تابعیت امارات درخواست دهند.

او افزود که برای هر مجموعه، معیارهای مشخص انتخاب وجود دارد که بر آن اساس «کابینه امارات، دادگاه‌های امارت‌های محلی، و شوراهای اجرایی فر واجد شرایط را انتخاب می‌کنند.»

او همچنین تصریح کرد که قانون جدید به افراد اجازه می‌دهد که با وجود دریافت پاسپورت اماراتی، تابعیت قبلی خود را حفظ کنند.

دولت امارات اعلام کرده که هدف قانون تحسین استدادها و قابلیت‌های موجود در کشور و جذب مغزهای بیشتر است.

شهروندان بخش کوچکی از جمعیت ۹ میلیونی امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند. جمعیت عظیم نیروی کار مهاجر بیشتر از آسیای جنوبی در امارات زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها به عنوان نسل دوم و سوم در این کشور ساکن هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جعفر

    خب همین برج ها که شما به صورت پانوراما خیلی خوشگل و دلربا نشان داده اید اگر چند تا از همین ها در ایران بود آیا آن را دستاویز نمی‌کردید که بگویید کشور سرمایه‌داری شده و نولیبرالیسم شده و ...؟ چرا این همه دورویی و استاندارد دوگانه؟

  • کارو

    بحث تابعیت در خاورمیانه هنوز بحثی حل نشده است که هر روز نیز بر دامنۀ امنیتی آن افزوده می شود. کشورهای خاورمیانه از به وجود آوردن یک توافق برای صدور ویزای مشترک و یا دست کم لغو روادید عاجزند.