ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروی انتظامی از نماینده مجلسی که به یک سرباز سیلی زده بود شکایت کرد

نزدیک به یک ماه از سیلی‌زدن علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی به صورت عابد اکبری، سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی می‌گذرد. سخنگوی نیروی انتظامی از شکایت این نهاد علیه نماینده مجلس خبر داد و سخنگوی قوه قضائیه نیز اعلام کرد که اگر نظر دادسرا صدور قرار جلب به دادرسی باشد، پرونده به دادگاه می‌رود. اما هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هنوز به این موضوع رسیدگی نکرده است.

چهارم بهمن‌ماه جاری، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های اعتراض‌آمیز زیادی برانگیخت. در این فیلم که در نزدیکی دروازه دولت تهران گرفته شده بود چند نفر به‌عنوان شاهد از سیلی‌زدن علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی به صورت عابد اکبری، سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی اکبری سخن گفتند. اکبری نیز می‌گفت از ورود خودرو‌ نماینده مجلس به خط ویژه جلوگیری کرده و نماینده مجلس به همین دلیل به صورت او سیلی زده است. با انتشار گسترده این خبر در شبکه‌های اجتماعی عنابستانی که ابتدا از پاسخ طفره می‌رفت، دو روز بعد در ششم بهمن با انتشار بیانیه‌ای این اتهام را رد کرد و گفت سرباز به او توهین کرده بود. با این حال شاهدان عینی، دوربین‌های راهنمایی و رانندگی و فیلم دوربین‌های موبایل و مجموعه شواهد به‌دست آمده نشان داد که ادعای سرباز حقیقت دارد. پس از آن بود که نماینده سبزوار در ویدئویی از سرباز وظیفه عذرخواهی کرد اما مسئولیت مستقیم این اقدام را برعهده نگرفت.

با گذشت نزدیک به یک ماه از این ماجرا مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری روز دوشنبه ۲۷ بهمن اعلام کرد که سرباز پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه قانونی خود را انجام داده و خودرو نماینده مجلس مجوز تردد در خط ویژه را نداشته است.

حاجیان با بیان این‌که «نیروی انتظامی از حق سربازان و کارکنان خود قاطعانه دفاع خواهد کرد»، خبر داد که پرونده سیلی خوردن سرباز نیروی انتظامی از نماینده مجلس فرآیند قانونی خود را طی می‌کند و نیروی انتظامی در این‌باره به مجلس شکایتی ارسال کرده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه نیز روز گذشته، سه‌شنبه ۲۸ بهمن، اعلام کرد که پرونده این ماجرا در دادسرای تهران ثبت شده و رسیدگی به آن در حال انجام است. اسماعیلی گفت در صورتی که نظر دادسرا صدور قرار جلب به دادرسی باشد، پرونده به دادگاه می‌رود.

این در حالی است که موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس پیش از این گفته‌ بود که این هیأت هنوز بررسی این ماجرا را آغاز نکرده و اگر شکایتی مطرح شود آن را بررسی می‌کند. غضنفرآبادی همچنین افزوده بود که این موضوع جزو اولویت هیأت نظارت نیست و موضوعات دیگری در دستورکار قرار دارد.

با اعلام ارسال شکایت نیروی انتظامی به مجلس شورای اسلامی، اکنون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید شکایت علیه عنابستانی را در دستور کار قرار دهد.

پیش از این برخی نمایندگان مجلس وعده داده بودند که تا یکی، دو هفته دیگر نتایج بررسی‌ها مشخص می‌شود.

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، پیشتر در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد معاون امور اجتماعی دستیار اجرایی رئیس دولت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون اجتماعی استانداری خراسان رضوی را عهده‌دار بود و در انتخابات یازدهمین دوره مجلس از لیست ائتلاف بزرگ اصول‌گرایان به مجلس رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خانم قاضی

    شخصا مخالف هر گونه تنبیه خشونت آمیز و قوانین قصاص هستم, اما در این مورد خاص باید طبق قصاص آن سرباز وظیفهء جوان چنان دو, سه تا چَک درست و حسابی به گوش این دلقک حقیر بزند, تا برق از چشاش بپره!